Hírek
2014. November 28. 05:00, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Az egyedi karakterrel rendelkező plázákat keresik a vásárlók
Az átlagtól eltérő karakterrel rendelkező bevásárlóközpontok jelenthetik a kitörési lehetőséget a 2010 óta stagnáló budapesti bevásárlóközpont piacon – derül ki az AsiaCenter megbízásából készített elemzésből. A vásárlók számára a legfontosabb tényezők egy bevásárlóközpont választásánál az ár, a tisztaság, a kényelem és a parkolási lehetőségek, de egyre nyitottabbak azokra az üzletközpontokra, melyek profilja eltér a megszokottól.
A magyar kiskereskedelmi központok piaca az elmúlt pár évtizedben jelentős változáson esett át. Míg a bevásárlóközpontok első hulláma inkább a külvárost érintette, addig az urbanizációs folyamatok hatására a második hullámban a belvárosban épültek fel a legnagyobb plázák és kiskereskedelmi központok. A gazdasági válságból kilábalva érdemes újra megnézni, hogyan változott a budapesti üzletközpontok piaca.
Az AsiaCenter megbízásából az App2date által végzett 2014-es elemzés alapján a gazdasági válság kiskereskedelemre gyakorolt hatása miatt 2011-ben csupán hét, 2012 és 2013-ban tíz, míg idén eddig csupán két nagyobb kiskereskedelmi cég nyitotta meg újabb üzletét a fővárosban. Az elemzésből kiderül, hogy a válságban még fél lábbal benne levő bevásárlóközpontok piacán a rést az olyan, különböző profillal rendelkező kiskereskedelmi központok jelenthetik, mint például az AsiaCenter.
Az App2date felmérése szerint az elmúlt évek vásárlói attitűdjét tekintve három kategóriába sorolhatóak az AsiaCentert látogató vásárlók. Egyrészt a „racionális” vásárlói csoport keresi fel a központot, akinél fontos az ár/érték arány, és hogy jó minőségű termékeket vegyenek, másrészt azok a vásárlók, akiknek számít a jó ajánlat egy-egy termék megvételekor, harmadrészt azok, akiknél a kényelmi szempontok a legfontosabbak: hogy minél gyorsabban és egyszerűbben végezhessenek a bevásárlással. Ugyanakkor az AsiaCenter közel 1500 fő részvételével készült belső vásárlói felméréséből az is világosan látszik, hogy a vevők sokkal nyitottabbak a más kultúrából származó, keleti divattermékekre, mint évekkel ezelőtt.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 29. 08:52, péntek | Belföld
Április 1-től lehet napi e-matricát vásárolni
Április 1-től lehet napi e-matricát vásárolni, motorra kedvezményes áron lehet majd megvenni az új típusú jogosultságot - tájékoztatta az MTI-t a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ).
2024. Március 29. 08:43, péntek | Belföld
Erdő Péter: az utolsó vacsorán Jézus megmutatja, mennyire szereti övéit
Az utolsó vacsorán Jézus, aki már távozni készül a világból, megmutatja, mennyire szereti övéit - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek nagycsütörtök este az esztergomi bazilikában.
2024. Március 29. 08:31, péntek | Belföld
Orbán Balázs: Magyarország kulcsállam lehet kelet és nyugat között
Földrajzi adottságinak köszönhetően Magyarország az új világrendben a kulcsállam szerepét töltheti be kelet és nyugat között - hangsúlyozta a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Szegeden.
2024. Március 29. 08:28, péntek | Belföld
Négy új hajó felavatásával indult el a 178. balatoni hajózási szezon
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön.