Városlista
2024. április 20, szombat - Konrád, Tivadar

Hírek

2014. Szeptember 17. 09:04, szerda | Sport
Forrás: InfoVáros | Hajósi Miklós

KISS THE WALL, avagy INDULJON A FAL

KISS THE WALL, avagy INDULJON A FAL

Nagy Róbert (Biggy) ötletgazdát kérdezem a rendezvény előtt pár héttel. Egy teljesen új őrület érkezik egyenesen Japánból, az október 11-12-i hétvégére a Brezova-Gokartland pályájára. Mit is tudhatunk erről a rendezvényről? Kik és milyen autóval vehetnek részt rajta? Kiknek ajánlod ezt a hétvégét? Milyen díjazásban részesülnek a résztvevők?

- Sziasztok!
Az ötlet az onnan jött, hogy elég sokat járok különböző autóversenyekre és a nézők többsége mindig valami extrát vár. Valami olyat, ami nem minden nap történik a szemük előtt. Gyorsan bárki tud menni, de tudatosan és koordináltan megcsúszni csak kevesen. Ezért néhány bevállalós legény meg-megcsúszott, amit nagyon szerettek a rajongók. Ezért is vált hamar kedveltté szinte az egész világon a drift! Mert itt a csúszásról szól minden. Itt, ha valaki egyenesen megy, az megy haza!
A drift az nagyon szuper dolog, de most már ez is elcsúszott picit a „minél jobb a géped, annál jobb eredményt érhetsz majd el „irányba.
Szóval megmérgezte a pénz. Az átlag az 7-800 lóerős autóval megy teljesen új verseny gumikkal, szóval lehetetlen földi halandóként lépést tartani. Viszont ebben a sportban van egy jelenség, ami sokszor véletlenül sikerül a KISS THE WALL!
Ennek a jelentése „puszi a falra”. Ez általában véletlenül történik, leesik az ívről, elnézi a tempót és máris rotty. A vége általában lakatolás, de vannak pilóták, akik tízből-tízszer hozzáérnek a falhoz, komolyabb külalakváltozás, vagy anyagi kár nélkül. Na, Ők azok, akik nem divatból driftelnek, nem jampizni járnak ki, hanem igazi vérprofi DRIFTEREK! Sokszor előfordult Velem is ez a jelenség, néha véletlenül, de többször inkább tudatosan tettem oda.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem élvezem, ha pár centire csúszok el a faltól. Ezzel ki lehet lógni a sorból, ha ezt komolyabban műveled, akkor nem vagy statiszta! Persze nagy port kavart a legutóbbi falas sztorim, mert akkor fel is borultam! Kóstolgattam a falat és a következő pillanatban már fejjel lefelé voltam. Szóval eléggé veszélyes is ez a stílus. Na, innen jött az ötlet, hogy nézzük meg ki az, akit érdekelne egy ilyen verseny, kik azok akik ezt bevállalják?
Az eredmény az valami elképesztő, a MAGYAR DRIFT mezőny 80% jelezte a részvételi szándékát. Álmaimban sem gondoltam, hogy ennyi profi versenyzőt sikerül elmozdítani ebbe az irányba. Így elszántuk magunkat és úgy döntöttünk, hogy csináljunk egy olyan sportot, ami a „mesterlövészeknek” szól!
Azoknak, akik bevállalják, akik nem szépségkiállításra készítik az autójukat, akik minden versenyre úgy mennek el, hogy Ők akarnak a legjobbak lenni, és nem számít semmi! Nem kell hozzá sok, csak egy fal, Egy BETON fal! Néhány eligazításon láttam megrezzent arcokat, amikor kiraktunk gumifalat külső érintési zónának, de voltak VERSENYZŐK, akiknek a szemében nem volt más, mint elszántság és adrenalin. Na, ezek a versenyzők kellenek Nekünk! ½ A KISS THE WALL Október 11-12.-én lesz. Szombaton edzés, vasárnap kicsi tréning és aztán verseny.

Három kategóriát indítunk: street, profi és team. A street kategóriába a versenyzők egy gumifalat vesznek célba, a profikkal ellentétbe, mert Ők már egy 9 méter hosszú és 1 méter magas beton elemekből összeállított erődre illesztik a vasakat! Lesz egy 10 cm-es hungarocell réteg a falon, ami remélhetőleg lekopik hamar, de aki hibázik, annak kasztnizni kell, abban biztos vagyok. Csak egy pár adat: 3 elemből lesz összeállítva a fal, egyenként 900kg-ot nyomnak.
Minden kategória egy 4 kanyaros kombinációt fűz le a lehető legkeményebben, ami beleszámít az összképbe, aztán jön a FAL! A team kategóriában a driftből már ismert tsuiso/tandem stílust fogják gyakorolni a leg bevállalósabbak. Itt egymás mellett, a lehető legnagyobb összhangba fogják megközelíteni a betonfalat. Bárki bármilyen hátul kaparóssal nevezhet. Cső nélkül a gumifal az ellenfél, csővel a beton. Az ötlet kipattanása után pár nappal kitettem egy kis hírként, a BREZOVA GOKART-LAND facebook oldalára, hogy egy ilyet tervezek és 3 nap múlva, szinte teljesen betelt a 45-nél korlátozott nevezői szám, ami nagyon jónak számít úgy, hogy még akkor nem tudták a pilóták, hogy minden kategóriában lesznek a kupákon kívül ajándékok, vagy pénz díjak!
A legnagyobb crash/bukás is lesz díjazva, az 50.000ft értékű ajándékutalványt kap a Stefan Zorst Racing jóvoltából. De az egész hétvége legbrutálisabb pilótája sem tér haza üres kézzel, mert tudjuk, hogy nem mindig az nyeri meg a versenyeket, aki valóban a legjobb volt, kell némi szerencse is! Itt a TAG RACING ajánlott fel egy 86cm-es trófeát és 50.000ft készpénzt! A SIMON-MB TRADE Kft. a Team Kategóriát látja el készpénzzel és trófeával. A BP-Racing pedig a street-es versenyzőket öltözteti fel versenyruhával, kesztyűvel és race lépővel (verseny cipő). A Profi mezőny sem ússza meg szárazon, hisz a TATRATEA biztosít minden dobogós versenyzőnek egy-egy iszonyatosan finom és brutál kemény TATRATEA nevű italt! Ezen kívül lesznek, akik a BREZOVA GOKART-LAND-tól ingyenes pályahasználatra feljogosító ajándék utalványt/utalványokat fognak kapni. Nem szeretnénk konkurenciái lenni senkinek sem, sőt én eközben a Drifted.hu-nál dolgozom, mint vezető pontozóbíró, szóval ez bőven elfér egymás mellet, hisz nem driftről van szó, drift az alapja, de ez egészen más lesz. Várunk mindenkit szeretettel október 11-12.-én Visontán a BREZOVA GOKART-LAND-on, lesz bőven látnivaló! BERTI DRIFT TEAM a harmadik helyezetteknek 10%, A másodiknak 30%, a nyerteseknek meg 50% kedvezményt ad minden kategóriába üvegszálas elemek gyártására

Eddig nevezett versenyzők:

1. Zalabai Zsolt BMW E30 4.4 V8 NITRO
2. Smidéliusz Bálint BMW E30 4.0 V8 Kompresszor
3. Márton Zoltán LakyBoy BMW E30 4.0 V8 Kompresszor
4. Zamecz Norbert BMW E30 4.0 V8
5. Vígh Csabesz BMW E30 4.0 V8
6. Hetyési Zsolt Nissan S13 sr20
7. Surányi Zsolt Nissan S13 sr20
8. Hutter Ferenc Ford Sierra BMW 4.4 V8
9. Blahota Norbert Ford Sierra Volvo 2.3 turbó
10. Tóth Gergő Lada 1.6 Zsugor
11. Vincze Zoltán BMW E30 turbó
12. Bakos Zoltán BMW E28 3.5
13. Kiss József BMW E30 4.0 V8
14. Fábián Jocó Opel Omega 2.0
15. Fehér Zsolt BMW E36 M5 V8
16. Id. Zángó Zoltán BMW E36 4.0 V8 Kompressor
17. Ifj. Zángó Zoltán BMW E36 4.0 V8 Kompressor
18. Galán Erik Nissan S13 CA18dett
19. Bernát Attila BMW E30 4.0 V8
20. Kuhn Tamás BMW E30 4.0 V8
21. Nagy Endre BMW E30 4.0 V8
22. Bodó Krisztián BMW E30 4.0 V8
23. Fajcsák Sándor BMW E30 4.0 V8
24. Simon Csabi BMW E36 M3
25. Hankóczy Tibor BMW E30 4000 V8 300le.
26. Nagy Richárd BMW E30 3.5
27. Helgert Tamás BMW E36 325i
28. Thüringer Máté Nissan s13 ca18dett
29. Ifj. Fajcsák Sándor BMW E36 328I
30. Fetter Zoltán BMW E30 3.5 M5
31. Remetehegyi László Ford Scorpio
32. Jász-Jatis Attila Ford Scorpio
33. Kovács Róbert BMW E36 325I
34. Szász Norbert BMW E46 3.0 Turbo
35. Faragó Gábor BMW E36 325i
36. Kis Patrik BMW E30 330i
37. Bócsik Oszkár Mercedes
38. Locsmándi Tamás Ford Sierra 2.3 turbo
39. Taskó Rodrigó BMW E36 325I
40. Sümegi Martin BMW E36325I

Mindenkit szertettel vár a rendezőség október 11-12-én a Brezova-Gokartland pályáján.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 19. 07:24, péntek | Sport

Bukaresti tenisztorna - Fucsovics legyőzte a második kiemeltet, és negyeddöntős

Fucsovics Márton bravúros győzelemmel bejutott a negyeddöntőbe az 579 ezer euró összdíjazású, bukaresti salakpályás férfi tenisztornán.

2024. Április 17. 17:22, szerda | Sport

Párizs 2024 - Száz nappal a rajt előtt már 150 kvótája van Magyarországnak

Már százötven kvótája van a magyar csapatnak, mely összességében közel kétszáz fős lehet

2024. Április 16. 21:49, kedd | Sport

Csak századmásodpercekre az első helytől

Gender Tamás Junior 2024. 04. 10-13. között Franciaországban, Champions of the Future (RGMMC) bajnokság keretein belül, Val d\'Argenton-ban a Circuit de karting du Val d\'Argenton-on versenyzett.

2024. Április 16. 10:14, kedd | Sport

Bronzérem az Euro Trophy-n

Beszélgetés a nem kicsit boldog Szabó Bende gokartversenyzővel az Euro Trophy után.