Hírek
2015. Március 28. 18:18, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Mindig két ember lesz a német repülőgépek pilótafülkéiben
A német légiközlekedési vállalatok szövetségének (BDL) közleménye szerint a légitársaságok megállapodása alapján ezentúl soha nem lehet pilóta egyedül a fülkében. A pilóták szakszervezete (Vereinigung Cockpit - VC) üdvözölte a döntést, közleményük szerint 'a négy szem elv' bevezetése lehetőséget kínál arra, hogy kiküszöböljék a veszélyforrásokat, amelyekre a keddi katasztrófa felhívta a figyelmet.
Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy szerencsétlenség nyomán ne alakuljon ki az a vélemény, hogy a járatok fedélzetén dolgozó munkavállalók mind 'gyanúsak' - emelte ki a VC érdekvédelmi szervezet.
Az új szabályt üdvözölte Alexander Dobrindt közlekedési miniszter is, rámutatva, hogy ezentúl 'nem lehet annyira könnyen bezárkózni a pilótafülkébe'. Hozzátette, hogy nem ez lesz az egyetlen szabályozási változás a keddi katasztrófa után, és uniós szinten is intenzív tárgyalásokat folytatnak az eset tanulságairól.
A Germanwings honlapján pénteken közzétett közlemény szerint döntésüket a német légügyi hatósággal együttműködve hozták meg, bevezetésére a lehető legrövidebb időn belül sort kerítenek.
Korábban több légitársaság is közölte, hogy módosítja a fülke használatára vonatkozó szabályokat: a kanadai Air Transat és Air Canada, a norvég Norwegian Air Shuttle, a finn Finnair és az izlandi Icelandair sem engedi meg a jövőben, hogy csak egy személy tartózkodjon a fülkében.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) átmeneti javaslata szerint is legalább kétfős, állandó jelenlétre van szükség a repülőgépek pilótafülkéjében.
Módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást a Wizz Air is.
Daniele de Carvalho tájékoztatása szerint ha az egyik pilóta elhagyja a pilótafülkét, akkor az egyik légiutas-kísérő fog helyette a fülkében tartózkodni. Az új eljárást üdvözölte a magyar légügyi hatóság.
Csütörtökön több légitársaság közölte, hogy módosítja a fülke használatára vonatkozó szabályokat: a kanadai Air Transat és Air Canada, a norvég Norwegian Air Shuttle, a finn Finnair és az izlandi Icelandair sem engedi a jövőben, hogy csak egy személy tartózkodjon a fülkében.
A légitársaságok azután döntöttek a szabályok módosítása mellett, hogy kiderült: a Germanwings kedden lezuhant repülőgépének másodpilótája valószínűleg szándékosan nekivezette az utasszállítót a hegyoldalnak. A szerencsétlenség okait vizsgáló nyomozók szerint a kapitány távozott a pilótafülkéből, vélhetően a mellékhelyiségbe. Amikor megpróbált visszatérni, a másodpilóta nem nyitotta ki neki az ajtót.
A Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gép kedden zuhant le Franciaország déli részén az Alpokban. Az utasszállító fedélzetén 150 ember tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője.
A Wizz Air szerint nem igaz, hogy költségkímélés miatt kezdő pilótákat alkalmaznak
Wizz Air szerint nem igaz, hogy kevesebb repült óraszámmal rendelkező pilótákat alkalmaznának a költségek csökkentése érdekében.
A magyar kötődésű diszkont légitársaság ezt arra reagálva közölte az MTI-vel, hogy Demeter Csaba, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (HUNALPA) elnöke azt mondta, a diszkont légitársaságok gyakran alkalmaznak kezdő pilótákat, mert költséghatékonyak.
A Wizz Air reagálásában visszautasította Demeter Csaba állításait, mint írták: minden cégre ugyanaz a szabályozás vonatkozik a pilóták képesítésével és képzésével, a műszaki ellenőrzéssel és a repülésbiztonsággal kapcsolatban. A Wizz Air teljes mértékben megfelel az Európai Bizottság által megfogalmazott szabványoknak, amelyeket a Magyar Légiközlekedési Hatóság is megvizsgált és jóváhagyott.
Hangsúlyozták: a diszkont légitársaság kiváló biztonsági mutatókkal rendelkezik, jelentős mennyiségű időt és erőforrást mozgósít annak érdekében, hogy biztosítsa, pilótái megfelelnek a legmagasabb európai sztenderdeknek.
Demeter Csaba az MTI-nek nyilatkozva arról beszélt, hogy bár egy 630 órányi repülési idővel rendelkező pilóta nem számít tapasztaltnak, a diszkont légitársaságok előszeretettel alkalmaznak kezdő pilótákat, habár ez az adott társaságtól függ. Ezzel arra utalt, hogy a Lufthansa szóvivője csütörtökön közölte: az Alpokban lezuhant német utasszállító másodpilótájának hatszázharminc órányi repülési ideje volt.
Demeter Csaba hozzátette, hogy a vállalatok számára költséghatékony a tapasztalatlannak minősülő pilóták alkalmazása, ugyanis a cégek számára ezzel a módszerrel jóval olcsóbb, hogy a kezdő pilóták repülési órákat szerezzenek. Nem véletlen, hogy a diszkont társaságok elsősorban kapitányokat keresnek, akikre rá merik bízni a kezdő pilótákat - fűzte hozzá.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 24. 18:24, szerda | Belföld
IPOSZ konferencia a Digitalizációs Keretmegállapodás megvalósulásáról
Hévízen, az IPOSZ által szervezett konferencián az európai digitális átmenet és a Digitális Keretmegállapodás végrehajtásának fontossága került előtérbe.
2024. Április 24. 14:31, szerda | Belföld
Orbán Viktor: szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő
Budapest, 2024. április 24., szerda (MTI) - Az elmúlt 15 évben felépítettük a munkaalapú gazdaságot, és ma már mindenki tudja, hogy szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő
2024. Április 24. 14:28, szerda | Belföld
Egy budapesti iskolában is gyanús szagokat éreztek, nyomoz a rendőrség
Ismeretlen tettes ellen indított nyomozást a rendőrség a XXIII. kerületi Török Flóris Általános Iskolában szerda reggel történt tömeges rosszullétek miatt, amelyek előtt szúrós szag terjengett az épületben
2024. Április 24. 07:52, szerda | Belföld
A Fidesz-KDNP benyújtotta az újabb gyermekvédelmi törvénycsomagot
A Fidesz-KDNP benyújtotta az újabb gyermekvédelmi törvénycsomagot - jelentette be a Fidesz frakcióvezetője kedden a Facebook-oldalán.