Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2011. Október 30. 12:20, vasárnap | Helyi
Forrás: Nyugathír

Elektromos vagy hibrid kisbuszok közlekednek majd a győri belvárosban

Elektromos vagy hibrid kisbuszok közlekednek majd a győri belvárosban

A győri városvezetés 2006 óta folyamatosan azon dolgozik, hogy az egyedi szépségű barokk-reneszánsz belváros a győri emberek, valamint az ide érkező turisták paradicsoma legyen.

A felújítás iránti elkötelezettségről, és a tervekről beszélgettünk Bolla Péter győri kabinetfőnökkel.

- A megjelent vázlatokról sokan tudhatják már, hogy a régi várfalak meddig húzódtak. Tulajdonképpen ez a kerete a történelmi belvárosnak. A célkitűzésünk az volt, hogy ezen a területen teljes egészében sétálóövezetet hozzunk létre, kiemelten fontosnak tartjuk ezt a Teleki utcától húzódó nyugati részen a Rábáig, tehát a Baross út, Kazinczy út, Király utca, Püspökvár, Széchenyi tér által érintett területen - mondta Bolla Péter. - Ezért tartjuk fontosnak azt is, hogy a Dunakapu tér és a Dunakorzó felújítása és kialakítása megvalósuljon. A forgalmat az Újkapu és az Újvilág utcáig tolnánk ki, itt húzódott a korábbi várfal keleti oldala. A csökkentett forgalmi zónába 2013-tól csak az ott lakók és a célforgalom közlekedhetne gépkocsival. A jelenlegi autóbusz-közlekedés kiváltására bevezetjük a Citybusz-járatokat. Ezek egyelőre Credo-kisbuszok lesznek, de idővel helyükre minél csendesebb és kevesebb zajjal járó, elektromos vagy hibrid meghajtású, azaz környezetbarát járműveket állítanánk forgalomba a belváros bizonyos részein.

- A Dunakapu tér fejlesztésének a Széchenyi téri átalakítás tapasztalataival tudtak nekivágni. Milyen benyomásokat szereztek?

- Az elmúlt két év bebizonyította, hogy a győriek szeretik az új Széchenyi teret, akárcsak a hozzánk érkező bel- és külföldi turisták. Azt is látni kell azonban, hogy a belváros a rehabilitáció első fázisai után pezsgőbbé, látogatottabbá vált, élénkebb és nagyobb érdeklődésnek örvend, mint bármikor valaha. Egyértelmű tehát, hogy kinőttük a Széchenyi teret, szűk lett, többek között ezért is fontos, hogy terjeszkedjünk. A Dunakapu tér fejlesztésével lehet a bővítést megteremteni, hiszen a két rendezvénytér összekapcsolása, a kapcsolódó utcák felújítása, a teljes rekonstrukció újabb lehetőségeket rejt magában. A Dunakapu téren a kultúra és a sport is találkozni fog. A színvonalas szórakoztató programok mellett azt is tervezzük, hogy létrehozunk egy mobil sportpályát, ahol időszakonként szereplési lehetőséget adunk a mozgás szerelmeseinek. A Dunakapu tér is zárt térré válik, akárcsak a Széchenyi tér.

- A tervek szerint nemcsak Dunakapu téri fejlesztésről beszélünk, de Dunakorzóról is...

- A kivitelezési munkák után a Móricz Zsigmond rakpart Dunakorzóként funkcionál majd. Száz gépkocsi számára ezen a részen építünk ki nyitott parkolókat. További 200-250 járművet szeretnénk elhelyezni a Dunakapu tér alá tervezett mélygarázsban, a beruházásra a történelmi értékek megőrzése, bemutatása mellett kerülne sor. Utóbbinál szeretném megjegyezni: Győr Magyarország műemlékekben harmadik leggazdagabb városa Budapest és Sopron után, így nem is tesszük, nem is tehetnénk meg, hogy a várostörténeti értékek figyelmen kívül hagyása mellett végezzünk bármiféle rekonstrukciós munkát. Mi örülünk legjobban annak, hogy a fejlesztés kapcsán megtaláltuk a régi vár romjait, a feltárásra nem kerülhetett volna sor, ha nem vagyunk elkötelezettek a belvárosi rehabilitáció mellett. 2006 előtt ezt nem érezte kötelességének az önkormányzat vezetése. Mivel nekünk is az a célunk, hogy a régmúlt értékei maradéktalanul előkerüljenek, meghosszabbítottuk az ásatások határidejét is. Ha a munkálatok befejeződtek, szakemberek feladata lesz, hogy megállapítsák, mi számít építészeti és kulturális műemléknek, és mi nem. A városvezetés természetesen azon van, hogy ami érték, azt bemutassa az utókornak, és látogathatóvá tegye, de az adófizetők pénzével felelősen kell bánnunk. A régi várfalak múzeumi körülmények közötti bemutatása, a szükséges feltételek és installációk elkészítése több százmillió forint, amit nem tudunk előteremteni, ha a Dunakapu téri beruházás gazdasági megtérülését figyelmen kívül hagyjuk. A múltat és a jelent ötvözni kell. Az emberek jogos elvárása, hogy a Dunakapu téri fejlesztés a tervek szerint fejeződjön be, és legyenek ideális parkolási feltételek is a tér mellett és a tér alatt. Az önkormányzat azonban maximálisan elkötelezett az értékmentésben is, ezért kell megalapozott, helyes és pénzügyileg is megfontolt döntést hoznunk, amit mindenki el tud majd fogadni.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 25. 09:16, csütörtök | Helyi

Egy lépésre a bajnoki döntőtől a Serco Uni-Győr

Győzelemmel kezdte az elődöntőt a Serco-Uni Győr a női kosárlabda bajnokságban. Cziczás László csapatától így már csak egy lépésre a bajnoki döntő.

2024. Április 25. 08:13, csütörtök | Helyi

Navracsics Tibor: Átlagon felül teljesít a gazdaság térségünkben

Átlagon felül teljesít a nemzeti össztermék előállításában Győr-Moson-Sopron vármegye – erről a területfejlesztési miniszter beszélt Győrben.

2024. Április 25. 07:15, csütörtök | Helyi

Brutális mennyiségű fegyverre bukkantak a rendőrök

Egy kisebb háborút is meg lehetett volna vívni azzal a fegyverarzenállal, amelyet két rajkai ingatlanban találtak a nyomozók.

2024. Április 24. 11:11, szerda | Helyi

Ez gyors volt! – Már meg is javították a Jereváni úti bokatörő csomagautomatát

Közel egyméteresre bővült az automata előtti terület, nem kell tartani balesettől.