Hírek
2018. Február 13. 07:30, kedd | Belföld
Visszavonták az Év Szállodája pályázatot
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége kénytelen volt lemondani az Év Szállodája pályázatot.
A döntés okairól Kovács István főtitkár a következő tájékoztatást adta:
"A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége azért kezdeményezte 2013-ban „az Év Szállodája” pályázatot, mert elkötelezett a minőségi szolgáltatások, a „best practice” megoldások terjesztésében. Azt gondoltuk – s ezt az eddig sikeresen lebonyolított pályázatok is igazolták –, hogy ezzel a kezdeményezéssel hozzájárulhatunk a hazai szállodaipar általános fejlődéséhez, s a pályázaton induló szállodák legjobb gyakorlatainak megosztásával az üzemelés, az értékesítés, a HR, a CSR területén hasznosítható példákat mutatunk. Nem utolsósorban arra is gondoltunk, hogy az MTÜ által biztosított „marketingcsomag” jól szolgálja a nyertesek bel- és külföldön történő megismertetését.
Ezek után a 2013-ban bevezetett, 4 alkalommal sikeresen szervezett Év Szállodája pályázaton 2017-ben csupán vidéken a 4*full service kategóriában volt elegendő (8 hotel) jelentkező, ezzel szemben a többi kategóriában 3 alatt volt a nevező szállodák száma. Emiatt az MSZÉSZ Választmánya az Ügyvezetés javaslatára 2018 januárjában sajnálatos módon kénytelen volt lemondani az Év Szállodája 2017 pályázatot. Erről értesítést kaptak a jelentkezők, a befizetett jelentkezési díjak visszatérítésre kerültek.
Az alacsony jelentkezési kedv okainak megismerésére az MSZÉSZ felmérést végzett tagszállodái körében, hogy a beérkező vélemények alapján készítse elő a következő Év Szállodája pályázatokat. Arra a kérdésre, hogy „Miért nem jelentkezett a pályázatra?”, a válaszadók 19,6%-a a „munkaerőhiányt”, 37,3%-a az „elmaradt felújításokat” jelölte meg. A pályázat nyerteseinek MTÜ által felajánlott marketingcsomagot az 5-ös skálán a válaszadók 37,3%-a 3-asnak, 29,4%-a 4-esnek, 21,6%-a 5-ösnek értékelte.
A „Milyen javaslata lenne az Év Szállodája pályázat vonzóbbá tételére?” kérdésre a válaszadók 68,1%-a „az eddiginél erősebb marketing- és PR-támogatást” javasolt, 34%-a azt tartaná helyesnek, ha az Év Szállodája pályázatot az eddigitől eltérően 2 évente hirdetnénk meg.
A felmérés, illetve számos tagszálloda igazgatójával történt véleménycsere alapján végül az MSZÉSZ Választmánya azt a döntést hozta, hogy ezentúl 2 évente hirdeti meg az Év Szállodája pályázatot, s különös figyelmet fordít a nyerteseknek nyújtott marketing- és PR-támogatásra, az Év Szállodája díj presztízsének erősítésére" - hangsúlyozta kérdésünkre Kovács István.
Forrás: turizmus.com
Fotó: hah.hu
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 23. 12:07, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: újabb légijárat indul nyártól Magyarország és Kína között
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros, Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről
2024. Április 23. 12:05, kedd | Belföld
Turisztikai versenyképességet erősítő támogatási program indul 15 milliárdos keretösszeggel
2024. Április 23. 12:03, kedd | Belföld
Varga Mihály: az IMF is megerősítette, a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára
Az Európai Bizottság után a Nemzetközi Valutaalap (IMF) is megerősítette: a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára, jövőre az uniós rangsor élmezőnyében lehet
2024. Április 23. 06:54, kedd | Belföld
Faültetési napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet
Április 22-e, a Föld napja alkalmából Nemzeti Faültetési Napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet országos közössége.