Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2011. Január 26. 07:17, szerda | Belföld
Forrás: HírTV

Kiderült, hol költik a legtöbb pénzt élelmiszerre

Kiderült, hol költik a legtöbb pénzt élelmiszerre

A magyar vásárlók továbbra is hipermarketekben és a kisebb önkiszolgáló boltokban költik a legtöbb pénzt élelmiszerre, illetve élelmiszer-jellegű termékekre. A boltválasztásnál elsősorban azt veszik figyelembe, hol tudnak jó minőség

Az eredmények szerint tavalyhoz képest nem változtak azok a tényezők, amelyek befolyásolják a boltválasztást: a vásárlók továbbra is friss, jó minőségű, olcsó árut keresnek, emellett figyelik a különböző akciókat is. Mindez a válság hatására átalakult tudatosabb fogyasztói magatartásformára utal – derül ki az elemzésből.

A tanulmányban 8 csoportra osztják a vásárlókat. A felső pluszba tartozik a társadalom 4 százaléka. A „felső klasszikba” 2, a befutott értelmiségiek közé 14, a hedonista fiatalok közé 17, a városi alsó-közép rétegbe 7, a munkásosztályba 13, a szegény nyugdíjasok közé 25, az úgynevezett underclassba 18 százalékát sorolták a vevőknek az elemzők. Megállapításiak szerint a felső plusz és a felső klasszik köreiben a minőség és az árszínvonal után az üzlet és környezetének tisztasága áll a harmadik helyen, megelőzve a választék nagyságát. A választék a hedonista fiatalok körében bír a legnagyobb jelentőséggel.

Az üzlettípusok vizsgálatánál megállapították, hogy a magyarországi fogyasztók évek óta a hipermarketekben és a kisebb önkiszolgáló boltokban költik el a legtöbb pénzt élelmiszerre, élelmiszer-jellegű termékekre. Az elmúlt 10 évben hol az egyik, hol a másik boltfajta kedveltsége volt magasabb, 2010-ben azonban 7 százalékpontos különbség alakult ki a hipermarketek javára. Ilyen irányú és mértékű eltérés eddig csak 2005-ben volt tapasztalható.

A hipermarketekben történő vásárlások gyakorisága is emelkedett. Amíg 2009-ben a hipermarketek törzsvásárlóinak 29 százaléka hetente többször vagy akár naponta is vásárolt ezekben, addig 2010-ben ez az arány 40 százalékra ugrott. A nagy áruválaszték és a kedvező árak jelentik az ilyen helyek fő vonzerejét.

A szupermarketekben naponta vásárlók aránya valamelyest csökkent 2009-hez képest, azonban lényegesen nőtt a heti többszöri és kis mértékben a heti egyszeri vásárlások aránya. A kis önkiszolgáló boltok a mindennapi bevásárlások legfőbb színterei. A törzsvásárlók 36 százaléka naponta, 57 százaléka hetente többször látogatja az ilyen jellegű boltokat, amelyek elsősorban könnyű elérhetőségük miatt vonzóak. (pr)

FH

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 24. 18:24, szerda | Belföld

IPOSZ konferencia a Digitalizációs Keretmegállapodás megvalósulásáról

Hévízen, az IPOSZ által szervezett konferencián az európai digitális átmenet és a Digitális Keretmegállapodás végrehajtásának fontossága került előtérbe.

2024. Április 24. 14:31, szerda | Belföld

Orbán Viktor: szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő

Budapest, 2024. április 24., szerda (MTI) - Az elmúlt 15 évben felépítettük a munkaalapú gazdaságot, és ma már mindenki tudja, hogy szakmunka és szakmunkás nélkül nincs jövő

2024. Április 24. 14:28, szerda | Belföld

Egy budapesti iskolában is gyanús szagokat éreztek, nyomoz a rendőrség

Ismeretlen tettes ellen indított nyomozást a rendőrség a XXIII. kerületi Török Flóris Általános Iskolában szerda reggel történt tömeges rosszullétek miatt, amelyek előtt szúrós szag terjengett az épületben

2024. Április 24. 07:52, szerda | Belföld

A Fidesz-KDNP benyújtotta az újabb gyermekvédelmi törvénycsomagot

A Fidesz-KDNP benyújtotta az újabb gyermekvédelmi törvénycsomagot - jelentette be a Fidesz frakcióvezetője kedden a Facebook-oldalán.