Városlista
2024. május 7, kedd - Gizella

Hírek

2019. Szeptember 20. 07:48, péntek | Külföld

Jönnek az okosszemüvegek

Jönnek az okosszemüvegek

A Facebook az elmúlt pár évben azon dolgozott, hogy kibővített valósággal ellátott okosszemüveget fejlesszen ki a Redmondban lévő Facebook Reality Labs-szal, de a projekt olyan fázisba jutott, hogy külső segítségre van szükségük a tová

A Facebook most abban bízik, hogy a Ray-Ban Luxottica anyavállalattal kialakított partnersége révén 2023 és 2025 között elkészülnek az újdonsággal és készen állnak majd a kereskedelmi forgalomba hozatalra.

Az okosszemüvegek belső kódneve Orion, és okostelefonok lecserélésére készülnek vele. A szemüveg lehetővé teszi majd a felhasználóik számára, hogy hívásokat kezdeményezzenek, információkat jelenítsen meg egy kis kijelzőn, vagy élő közvetítést adjanak a közösségi médiában lévő barátaiknak, követőiknek.

A Facebook emellett fejleszti a mesterséges intelligencia alapú hangsegédjét is, amellyel a szemüveget használók vezérelhetik majd az eszközt. Ezen túlmenően a cég kísérletezik egy gyűrűs eszközzel is, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy mozgásérzékelőktől származó információkat közvetítsenek. Ennek az eszköznek Agios a kódneve.

A cég több száz alkalmazottja dolgozik a mesterséges intelligencia alapú okosszemüveg technológián a redmondi irodákban. A Facebook olyan kicsire szeretné lecsökkenteni az eszköz méretét, hogy az már vonzó lehessen a fogyasztók számára.

A hosszú kifutási idő miatt nincs garancia arra, hogy a szemüveget időben befejezik, sőt arra sem, hogy valaha elkészülnek vele. Azonban egy informátor, aki ismeri a projektet, azt közölte a CNBC-vel, hogy Mark Zuckerberg vezérigazgatót nagyon érdekli a szemüveg, és Andrew Bosworth fejlesztési vezetőt arra kérte, hogy emelt prioritást adjon neki a fejlesztések között.

A Facebook nem kommentálta az értesülést. Az óriáscég azonban nem egyedüliként vélekedik úgy, hogy az intelligens szemüveg, amely számítógéppel generált képeket jelenít meg a valós világ síkján, a következő nagy durranás lehet a számítástechnika területén. A Microsoft már készíti a HoloLens 2 fejhallgatót, a Snapchat anyavállalata a Snap látványszemüveget, a floridai Startup Magic Leap pedig a Magic Leap One AR szemüvegeit adja el, ámbár ezek az eszközök eddig nem hoztak áttörést. Sőt, állítólag az Apple is dolgozik egy hasonló terméken, melyet jövőre hozhat forgalomba.

A Luxottica a Ray-Ban, az Oakley és más napszemüveg márkák anyavállalata. A cég korábban kísérletezett már ezzel a technológiával, amikor 2014-ben együttműködött a Google-lal a Google Glass okosszemüveg tervezésénél, fejlesztésénél és értékesítésénél.

Forrás: origo.hu

Kép: Illusztráció - ODG

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:42, hétfő | Külföld

Nem hadászati nukleáris fegyverek bevetését imitáló hadgyakorlatot rendelt el az orosz elnök

Utasította az orosz fegyveres erők vezérkarát Vlagyimir Putyin orosz elnök, hogy készüljön fel egy olyan hadgyakorlatra, amelyen nem hadászati nukleáris fegyverek használatát fogják gyakorolni

2024. Május 02. 06:45, csütörtök | Külföld

Molotov-koktélt dobtak egy varsói zsinagógára

A gyanú szerint egy lengyel állampolgárságú fiatalember próbálta meg felgyújtani szerdán a Nozyk zsinagógát Varsóban, a politikai vezetők elítélték a történteket.

2024. Április 29. 17:26, hétfő | Külföld

Európai Autógyártók Szövetsége: sokkal több töltőpont szükséges az uniós klímacélok eléréshez

Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát kell telepíteni 2030-ig az uniós klímasemlegességi célok eléréséhez

2024. Április 29. 17:24, hétfő | Külföld

Romlott áprilisban a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban

Áprilisban a várt javulás helyett romlott a gazdasági hangulat az euróövezetben és az EU-ban az Európai Bizottság Gazdasági és Pénzügyi Főigazgatósága, a DG ECFIN (Directorate General for Economic and Financial Affairs) hétfői jelentése