Városlista
2024. április 26, péntek - Ervin

Hírek

2019. Január 21. 14:07, hétfő | Helyi

Lesz-e jövője a hagyományos kereskedelemnek a webáruházak korában?

Lesz-e jövője a hagyományos kereskedelemnek a webáruházak korában?

Joggal merül fel bennünk a cikk címét adó kérdés, hiszen lépten-nyomon találkozunk az online rendelés lehetőségével.

Az erre buzdító reklámok ma már nem csak bannerként bukkannak fel a számítógép képernyőjén, hanem a tv-ben is szép számmal ösztökélik cselekvésre a potenciális vásárlót: „vásárolj nálunk, mi az utolsó pillanatban is a legjobb minőséget kínáljuk, az árut pedig a küszöbödig szállítjuk!”

Hogy nyerhetett ekkora teret a webáruházas vásárlás 2019-re?

A válasz egyszerű: napjainkra felnőtt és pénzkereső réteggé vált az a generáció, melynek tagjai már a számítógép és az internet korában szocializálódtak. Közben megjelent a kényelmes termék- és szolgáltatáskínálat az interneten, melyet ez a széles csoport már anyagilag is megengedhet magának, így idővel ez a vásárlói magatartás-változás elkerülhetetlenné vált.

A vásárlók igényeinek változása a látszattal ellentétben egy nagyon lassú és igen hosszú folyamat. Nem kell messzire mennünk ahhoz, hogy lássuk: ma is tömegek hömpölyögnek a bevásárlóközpontokban, több tíz- és százezer forintos végösszegek villognak a kasszáknál, melyeket sokan még mindig készpénzzel egyenlítenek ki.

Lássunk egy rövid, Magyarországra vonatkozó statisztikát:

• Hazánkban 2018-ban nagyjából 3 millió fogyasztó vásárolt rendszeresen az internet segítségével, ennek 40%-a Budapesten vagy valahol Pest megyében él, a többiek vidéken.

• Meglepő lehet a fentiek alapján, azonban mégis igaz: a teljes magyar kiskereskedelemnek még mindig csak 6,2%-át teszik ki az online vásárlások, így már meg is leltük a „miért van akkor tömeg a plázákban még így is?” kérdésre a választ.

• Magyarországon 2016-ban 427 milliárd forintos forgalom bonyolódott le az online vásárlások során, ugyanez a szféra 2017-ben már 545 milliárdos pénzforgással számol. A 2007-es évben ez mindössze 46 milliárd volt.

Mit vesznek az emberek online, és mit hagyományos üzletekben?

Az interneten is megvannak azok a kategóriák, amiket szívesebben nézegetnek-válogatnak a vásárlók. Ezek általában a számítástechnikai, illetve a szórakoztató elektronikai eszközök, a (sport)ruházat, a lakberendezési tárgyak, a gyermekjátékok és az (egyedi) ajándéktárgyak. Ma már rendelhetjük házhoz is a nagybevásárlást – kényelmesebb összeválogatni egy online katalógusban a szükséges termékeket, majd pár száz forintért egyenesen a konyhapultra szállíttatni őket. Az offline megvásárolni kívánt termékek jellemzően a húsok, zöldségek-gyümölcsök, tejtermékek – ezek esetében fontos, hogy a vevő a saját szemével győződjön meg róla, hogy kifogástalan minőséget választhat a pénzéért.

Pro és kontra:

Webshopok – kényelmes, hatalmas a választék, gyakran igen olcsó, házhoz szállítják a kívánt terméket, és különleges, nálunk nem kapható termékekhez is hozzájuthatunk így. Azonban sokan még mindig tartanak az előreutalás veszélyeitől, hogy elkallódik út közben a csomagjuk, vagy nem lesz megfelelő a már kézhez kapott áru minősége.

Hagyományos boltok – tapintható, szagolható, látható a termék, fizetés után rögtön elvihető, és tanács is kérhető az eladótól helyben. Ellenben gyakran szűk a választék, és kevésbé kényelmes a vásárlás folyamata.

Napjainkra a nagyobb cégek felismerték a vagylagosságot, és kiváló átmenetet találtak ki: egyre több kereskedelmi egység üzemeltet a webshopja mellett fizikai üzletet is, mint tanácsadó- és átvevőpont – így a vásárlók nem csak a kényelmes vásárlást, hanem a személyes kapcsolat élményét is élvezhetik.

Forrás: webaruhazkeszitesarak.hu

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 26. 09:13, péntek | Helyi

Laptopokat kapnak az 5., 6. és 9. osztályosok

Csaknem kétszázezer notebookot osztanak ki az általános és középiskolákban, így összesen már mintegy 450 ezer diák tanulhat a költségvetési forrásból beszerzett eszközökön.

2024. Április 26. 08:14, péntek | Helyi

Kínai kábelgyártó költözik Kisbérre, 150 dolgozóra van szükségük

A kínai Fiberhome Magyarországon hozza létre legnagyobb európai bázisát, ahol optikai kábeleket fog gyártan. Körülbelül 150 új munkahelyet teremt a beruházás.

2024. Április 26. 07:11, péntek | Helyi

Ingolstadtból igazol új vezetőt a győri Audi

A pénzügyi pozíciót érinti a változás.

2024. Április 25. 09:16, csütörtök | Helyi

Egy lépésre a bajnoki döntőtől a Serco Uni-Győr

Győzelemmel kezdte az elődöntőt a Serco-Uni Győr a női kosárlabda bajnokságban. Cziczás László csapatától így már csak egy lépésre a bajnoki döntő.