Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2019. Augusztus 15. 17:52, csütörtök | Belföld

Összekapcsolják a budapesti HÉV vonalakat

Összekapcsolják a budapesti HÉV vonalakat

Elindult a H5-ös szentendrei, a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV-ek korszerűsítésének, összekötésének tervezési előkészítése, melyről most jelent meg a támogatási döntés.

A pályázat eredményeképpen elkészül az érintett HÉV-vonalak összekötésének, rekonstrukciójának terve a következő években.

Az Origo már korábban beszámolt arról, hogy a frissen elkészült Budapesti Mobilitási Terv keretén belül, a Fővárosi Önkormányzat kezdeményezi a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását annak érdekében, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítsák át, tekintettel a H5-ös HÉV fontosságára, utasforgalmának nagyságára.

Ennél azonban jóval komolyabb tervek is léteznek a H5-ös HÉV további fejlesztésére, amelynek bizonyítéka, hogy a Támogatott projekt keresőben most megjelent a „H5–H6/H7 vonalak összekötése – az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének előkészítése" nevű projekt, mely a „Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a Közép-magyarországi régióban" számú IKOP-3.1.0-15-es pályázaton 13,7 milliárd forintos - 100 százalékos - támogatást kapott, 2019. augusztus 10-i támogatási döntési dátummal.

A fejlesztés célja, hogy az észak-déli városi-elővárosi vasúti tengely fejlesztésének előkészítéseként megkezdődjön a H5-ös szentendrei, a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV-ek korszerűsítésének, összekötésének tervezési előkészítése. Ezen belül a H5 Szentendrei HÉV-vonal korszerűsítése, továbbá a H7 Csepeli és H6 Ráckevei HÉV vonalak korszerűsítése, összekapcsolása és meghosszabbítása is tárgya a tervezésnek, egészen a Kálvin térig.

A pályázat nyertese, a KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt egy részletes megvalósíthatósági tanulmányt fog készíteni az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének Duna alatti összekötésére. A projektek átfogó célja átszállásmentes, vagy kevesebb átszállással járó közösségi közlekedési kapcsolatok biztosítása, új HÉV-járművek közlekedéséhez szükséges infrastruktúra tervezése és magasabb szolgáltatási színvonalú közösségi közlekedés megteremtése.

A célok között szerepel továbbá az utazási sebesség növelésének lehetősége a HÉV-vonalakon, az esélyegyenlőség biztosítása, az utazási komfort és az utastájékoztatás minőségének javítása, a HÉV-vonalak környezetének rendezése és a közvetlen belvárosi kapcsolat létesítése a metróvonalakkal.

A két déli (H6, H7) HÉV-vonal a teljes Csepel-szigeti valamint a pesterzsébeti, soroksári térséget szolgálja ki. A térségek korszerű közlekedési kapcsolatokkal nem, vagy csak érintőlegesen ellátottak. A projekt megvalósításának fontos célja a közösségi közlekedés színvonalának javítása, hosszabb távon a tömegközlekedés arányának lehetőség szerinti növelése, átszálló és módváltó csomópontok létrehozása a korszerű és hatékony hálózati átjárhatóság erősítése érdekében a MÁV, a BKK és a VOLÁNBUSZ között.

A tervezés során érintik a kapcsolódó felszíni autóbusz hálózatot és kiváltanak egyes szintbeli közúti-vasúti keresztezéseket is.

A tervezés számol majd a H5 HÉV és a MÁV 2-es fővonal között közvetlen kapcsolattal is, méghozzá olyan új átmérős viszonylatszervezéssel, amely a közösségi közlekedés jelentős térnyerését eredményezheti.

Noha a pályázati rendszerbe csak most, a támogatás döntési dátumával került be a pályázat, azonban annak megvalósítása már 2018. november 10-e óta folyik. A projekt megvalósítási határideje, amire a részletes tervek elkészülnek, 2023. december 31.

Forrás: origo.hu

Kép: MTI/Jászai Csaba

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.

2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld

46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban

Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma

2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld

Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen

Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére

2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld

A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti

A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között: