Városlista
2024. április 24, szerda - György

Hírek

2019. Július 16. 08:02, kedd | Belföld

30 év után arculatot vált a Tourinform

30 év után arculatot vált a Tourinform

Harminc év után a Magyar Turisztikai Ügynökség megújította a Tourinform-hálózat arculatát, amelynek része egy új logó bevezetése is. Interjú Molnár Anitával, az MTÜ Tourinform-koordinációért felelős programigazgatójával.

Mi a célja a Tourinformok arculatváltásának és mikortól találkozhatnak az újdonságokkal a turisták?

Molnár Anita (M. A.): A megváltozott keresleti szokások, az MTÜ új desztinációs logikája és turizmusfejlesztési politikája szükségessé tette az egész Tourinform-hálózat mint kommunikációs platform megújítását.

A WOW Hungary – Magyarország a csodák forrása – új turisztikai márka és arculat is indokolta a harmincéves Tourinform-logó és arculat újragondolását, az országmárkához történő illesztését. Az új arculattól és az otthonos vendégfogadói terek kialakításától az irodák látogatóforgalmának és helyi beágyazottságának növekedését várjuk.

A váltás idén nyáron megtörténik, minden Tourinform-iroda új külsőt kap: megújult küllemű táblák, strandzászlók, ablakmatricák, és egységes nyitva-zárva táblák kerülnek ki.

Az új Tourinform-logó, egy nagy pötty és alatta egy kehely- vagy virágforma, de lehet akár egy mosolygó száj is, sokféle asszociációra ad lehetőséget. Mit fejez ki valójában?

M. A.: Az új arculat kialakításánál fontos volt az emberközpontúság és a komplexitás hangsúlyozása. A logóban továbbra is megtalálható az „i" betű, a nemzetközileg is értelmezhető „Information" jele. Az elérhető naprakész információkra utaló „i" betűt körülölelő forma, mint két kéz az irodák személyzetének segítőkészségét is jelképezheti.

A logó és az arculat igazodik az országmárka palmettás megjelenítéséhez. Az egymással könnyen összeilleszthető, szabadon bővíthető modulokban sematikus turisztikai attrakciókat, vonzerőket ismerhetünk fel, például templomot, hidat, hegyet, várost.

A Tourinform-védjegy tulajdonosaként terveznek-e anyagi segítséget nyújtani a fenntartóknak ahhoz, hogy az irodák belső tere is megújulhasson?

M. A.: Az elmúlt években a fenntartók – jellemzően önkormányzatok és TDM-szervezetek – számos Tourinform-irodát megújítottak saját erőből, vagy más pályázati forrásból. Szép, igényes, általában az adott városra jellemző arculatú irodák jöttek létre. Ugyanakkor a hálózat egészéről ez sajnos még nem mondható el.

Az új arculati kézikönyvben ajánlást teszünk az ideális vendégfogadó tér kialakítására. Az MTÜ tervei között szerepel megvizsgálni annak a lehetőségét, hogy az irodák belső megújításához támogatást biztosítson a fenntartóknak.

Célunk, hogy Magyarországon egy egységesen magas színvonalú vendégfogadási és információs szolgáltatást nyújtó országos irodahálózat működjön, amelynek tagjai a Magyar Turisztikai Ügynökség helyi frontjaiként hitelesen képesek kommunikálni Magyarország turisztikai országmárkáját, továbbá – ahol ez releváns – a desztinációs és helyi szintű márkaüzeneteket.

A hálózat megújulásának része-e, hogy változik a fenntartókkal kötött névhasználati szerződés?

M. A.: A 2012-ben frissített Névhasználati Kézikönyv kerül ismét frissítésre az arculatváltás miatt.

Milyen szerepet szánnak a Nemzeti Turisztikai Adatbázisnak, illetve a tourinform.hu oldalnak, amelyek most még a régi formájukban, illetve a régi arculattal érhetők el?

M. A.: A névhasználati szerződésünk értelmében a Tourinform-iroda az adatgyűjtő területén található összes turisztikai szolgáltatásról adatot gyűjt, és ezeket rendszeresen frissíti a Nemzeti Turisztikai Adatbázisban (NETA). Vagyis az MTÜ üzemelteti Magyarország legteljesebb turisztikai adatbázisát.

Célunk, hogy minél több utazási döntést generáljunk. Ennek érdekében alapjaiban megújul a NETA adatbázisa, és a tourinform.hu oldalnak a hellomagyarorszag.hu oldalba történő integrálásával lehetővé tesszük a személyre szabott keresést egy belföldi üdülés, utazás tervezése során. A megújult NETA-rendszer indulásával a teljes turisztikai adatállomány frissítése megtörténik.

Az Ügynökség marketingkampányai során szintén a NETA alapján tudja biztosítani az értékesítés növelésének lehetőségét az adatbázisban szereplő turisztikai szolgáltatók számára.

Célkitűzésünk szerint a Tourinform-irodák az MTÜ megbízható turisztikai információs rendszerének végpontjai, ahol információgyűjtés, vendégigény-felmérés, valamint teljes körű, naprakész és átfogó információszolgáltatás zajlik.

Várható-e az ország több mint 110 településén működő irodahálózat bővítése, szűkítése a keresleti változásokhoz igazodva?

M. A.: A hálózat ma 95 százalékban lefedi az országot. Az irodák számát nem kívánjuk növelni, azonban előfordulhat, hogy turisztikailag kiemelkedő potenciállal rendelkező településeken vagy jelentős turisztikai fejlesztésekkel érintett desztinációkban nyílik iroda a jövőben.

Tesznek-e különbséget a kiemelt turisztikai fejlesztési térségekben és az ezeken kívül üzemelő Tourinform-irodák között? Lesznek-e a jövőben is minősített irodák?

M. A.: Nem teszünk különbséget. 2020-tól tervezzük újraindítani a Tourinform minőségbiztosítási rendszerét, mely számos kritérium (így pl. álcázott vásárlások eredményei, határidős feladatok elvégzése, irodai megjelenés, NETA-adatok frissítése) alapján véleményezi az irodák működést. A 90 százalékon felül teljesítő irodákat kiemelkedő teljesítményűnek tekintjük, ezek az irodák voltak korábban „minősített irodák". Ez a minősítés azonban a vendégek felé nem, csak az MTÜ és a Tourinform fenntartója közötti, hálózaton belüli kommunikációban jelenik meg.

Az internet elterjedtsége, a megváltozott keresleti szokások mellett, ma miben látják a hálózat legnagyobb erejét?

M. A.: Az álcázott próbavásárlások eredményei és a turisták visszajelzései is azt igazolják, hogy a legnagyobb erőssége a hálózatnak a humán erő. A tourinformosok jól ismerik a térség kínálatát, segítőkészen nyújtanak információt a betérő vendégeknek, és kellően proaktívak a további tervezést illetően.

Úgy látjuk, hogy az utazók az internetes tájékozódás mellett a Tourinformok személyes információszolgáltatására is jelentősen támaszkodnak. Évente 1,9 millió megkeresés érkezik az irodákhoz, melyek 70 százaléka személyesen történik. Ez a megváltozott keresleti szokásokhoz képest nagyon magas szám.

Forrás: turizmus.com

Fotó: MTÜ, Tourinform Zemplén

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 23. 12:07, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: újabb légijárat indul nyártól Magyarország és Kína között

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros, Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről

2024. Április 23. 12:03, kedd | Belföld

Varga Mihály: az IMF is megerősítette, a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára

Az Európai Bizottság után a Nemzetközi Valutaalap (IMF) is megerősítette: a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára, jövőre az uniós rangsor élmezőnyében lehet

2024. Április 23. 06:54, kedd | Belföld

Faültetési napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet

Április 22-e, a Föld napja alkalmából Nemzeti Faültetési Napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet országos közössége.