Hírek
2010. November 13. 07:49, szombat |
Bulvár
Forrás: A-Z PRodukció
30 méter magasból ledobtak egy autót
Mintegy 40.000 ember szavazott egy hét alatt, arról, hogy mi legyen a sorsa annak az autónak, amit a fővárosban lógattak fel egy darura. Az idei kötelező gépjármű biztosítási kampány keretében arról szavazhattak az emberek, hogy oda adják
A „Döntsön az ország” játékkal 4 millió autótulajdonost érintő kötelező biztosítási kampányra szerették volna felhívni a figyelmet. Mindezt viszonylag egyszerű formában. Hiszen a kötelező biztosítási téma egyébként elég bonyolult. Mindezt jól mutatja, hogy a Magyar Biztosítók Szövetsége korábban két országos napilap mellékleteként tette közzé 14 biztosító tarifáit a jövő évi kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díjakról. A legrövidebb tarifatábla két oldalt, míg a leghosszabb tizennégy oldalt foglal el a hatvannyolc oldalas mellékletben. Ekkora mennyiségű adathalmazt csak a „legelvetemültebb” autósok olvasnak el. Éppen ezért szerettünk volna olyan könnyed kampányt indítani, amely segít az autósokat abban, hogy figyeljenek oda erre az egyébként bonyolult témára.
Éskovács Péter, a kampány egyik kitalálója hozzátette: Idén a biztosítók kötelező biztosítási kampányra költött összege meghaladhatja a 3 milliárd Ft-ot. A nagy költségvetésű kommunikációs „harc” az autósok kegyeiért érthető, hiszen tavaly 129 milliárd Ft-ot költöttek kötelező biztosításra azok, akiknek van gépkocsijuk.
A legtöbb biztosító az idei kötelező biztosítási kampány során a könnyedebb, esetleg vicces felhangú kommunikációs megoldásoktól idegenkedik. Ennek egyik oka, hogy a biztosítási és a banki szakma legkonzervatívabb gazdasági szféra. Az A-Z Produkció kreatív igazgatója szerint: a biztosítók félnek attól, hogy vidámabb hangvétel egy kampány során hiteltelenné tenné őket.
A vidámabb hangvételű kommunikációtól való ódzkodás azért is „sötét ló” a biztosítási szakemberek szemében, mert maga a téma sem vidám dolog. Az árvizek, földrengések, balesetek, betörés, halál témák inkább a tragikus kategóriába tartoznak. Sokakban visszakeltést kelthet, ha ezeket vicces formában adják elő. Mások pedig egyenesen „homokba dugják fejüket”, ha ezekről a rémisztő eseményekről van szó. A biztosítók szerint, ezek a személyek egyáltalán nem vevők a humoros kommunikációs megoldásokra.
A harmadik ok, amiért a biztosítók igyekeznek erős, komoly, már-már „hatalmi” erővel rendelkező cégnek mutatni magukat, mert évről évre több olyan cikket olvashatunk, amelyben a biztosított, azaz a károsult vitába kerül a társasággal, mert az nem pont azt az összeget akarja a kifizetni amennyi a szerződött fél kárigénye. (Csak az elmúlt három hónapban több tucat ilyen cikk jelent meg a viharkárok, a felsőzsolcai, és kolontári katasztrófák után.)
A kommunikációt tovább nehezíti, hogy a biztosítási termékek tartalma sokkal bonyolultabb, mint mondjuk annak megismertetése, hogy miért jó ez vagy az a mosópor. Ráadásul a biztosítási kultúra ma nagyon alacsony hazánkban, ezért az üzletágban résztvevő cégek edukálni is szeretnék célözönségüket. Ezt ma Magyarországon az iskolában is megszokott porosz utas megoldások jellemzik.
Ennek a, már túlhaladott, rossz hatásfokú ismeretterjesztésnek pedig az eredménye az, hogy kötelező felelősségbiztosítással kapcsolatos változásokkal csak minden második ember van tisztában. Az ezer ember megkérdezésével lezajlott gyorsfelmérés szerint: az autósok 60 százaléka csak a biztosítás megkötésének pillanatában szembesül azzal, hogy már nem a köbcentik, hanem a lóerők alapján kell 2011-től kötelezőjét fizetni. –nyilatkozta a kommunikációs szakember.
Nem ez az első eset, hogy autót dobnak le az égből. Amerikában havonta játszanak vidéki autókereskedésekben ilyet. De Berlinben is volt már erre példa. Ott egy kiszuperált Porsche-t dobtak le a levegőből - mondta Éskovács Péter
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 25. 06:00, csütörtök | Bulvár
Elszabadult katonalovak okoztak sérüléseket és károkat Londonban
Elszabadult katonalovak okoztak személyi sérüléseket és jelentős anyagi károkat szerdán London belvárosában. Három sérült katonát és egy civilt kórházba kellett szállítani.
2024. Április 23. 06:43, kedd | Bulvár
A szicíliai maffiavezér álnéven udvarolt nőknek a közösségi oldalakon
Agglegény orvosként regisztrálta magát, és nőkkel keresett kapcsolatot a legnagyobb közösségi oldalakon Mattia Messina Denaro, a Cosa Nostra szicíliai maffiaszervezet volt vezetője - hozták nyilvánosságra a hatóságok hétfőn.
2024. Április 21. 11:26, vasárnap | Bulvár
Médiakutató: korszakalkotó a Delta mesterséges intelligenciával alkotott műsorvezetőjének megjelenése
Korszakalkotónak nevezte a köztelevízió Delta című műsora mesterséges intelligenciával alkotott szereplőjének felbukkanását Szűts Zoltán médiakutató az M1 aktuális csatorna Ma reggel című műsorában vasárnap.
2024. Április 20. 09:47, szombat | Bulvár
Kizuhant egy hároméves kisgyermek egy emeletes ház ablakából Csepelen
Kizuhant egy hároméves kisgyermek egy emeletes ház ablakából a főváros XXI. kerületében, Csepelen, a Kossuth Lajos utcában pénteken. A gyermeket a mentők kórházba vitték.