Hírek
2012. Augusztus 18. 05:00, szombat |
Belföld
Forrás: MTI Kép: OrientPress Hírügynökség/archívum
A Vízműveket is meginti az ombudsman
Szabó Máté ombudsman szerint a jogbiztonság és a tisztességes eljárás elvét is megsértette a Fővárosi Vízművek, amikor egy ingatlantulajdonost csak a szolgáltatás megrendelése után tájékoztatott arról, hogy mennyibe is kerül majd a vízbekötés egyes dokumentációinak elkészítése. A vállalat vezetője szerint a tervek díjáról már az ügyintézők is tájékoztatják az érdeklődőket.
Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében azt írta: Szabó Máté felkérte a társaság vezérigazgatóját, hogy a díjakat a jövőben már a megrendelőlapon tüntessék fel. Az ombudsmani vizsgálat előzménye, hogy egy panaszos az ingatlanjára új vízbekötést szeretett volna megrendelni. A bekötést megelőzően egy formanyomtatványt kellett kitöltenie, melyen nyilatkoznia kellett arról, hogy megbízza-e a szolgáltatót – a vízműveket – a forgalomtechnikai terv, valamint a közműegyeztetés elkészítésével.
A díj mértékéről viszont csak a szolgáltatást megrendelő nyomtatvány kitöltése és visszaküldése után kapott érdemi tájékoztatást az ingatlantulajdonos, aki miután szembesült azzal, hogy a szolgáltató a piaci árnál jóval drágábban vállalja a tervezést, úgy döntött, hogy inkább mással végezteti el azt.
Az alapvető jogok biztosának megküldött panaszbeadványban az ingatlantulajdonos sérelmezte, hogy a kormányrendelettel ellentétes módon a szolgáltató meg sem várja, hogy a megrendelő a díjkalkuláció alapján valóban szerződést kíván-e kötni a szolgáltatóval, hanem még azt megelőzően megkezdi a közműegyeztetést és a forgalomtechnikai terv elkészíttetését, és az azért fizetendő díjat is utólag közli - áll a közleményben.
A Fővárosi Vízművek Zrt. vezérigazgatója arról tájékoztatta az alapjogi biztost: a vízbekötés átfutási idejének csökkentése érdekében kezdték meg a tervek elkészítését már a szerződés megkötése előtt. Közlése szerint a bekötési díjkalkuláció elkészítésének nem feltétele a közműegyeztetés és a forgalomtechnikai terv megléte, a tervek díja pedig előre ismert, egységesen számított. A költségekről az ügyfelek előzetesen az ügyfélszolgálati irodában az ügyintézőknél és a kifüggesztett díjszabási jegyzékből, valamint a szolgáltató internetes honlapjáról tájékozódhatnak.
Az ombudsmani közleményben viszont kiemelték: a fogyasztóvédelemről szóló törvény tartalmazza a fogyasztók megfelelő tájékoztatáshoz fűződő érdekét. Emellett az alapvető jogok biztosa hivatkozott az Alkotmánybíróság egy határozatára, amelyben a testület kifejtette, 'a tájékoztatás akkor megfelelő, ha az információ a fogyasztót olyan helyzetbe hozza, hogy képes az áruk, termékek közötti választásra, és ez a választás megalapozott döntés eredménye', az ügyre érvényes kormányrendelet pedig a fogyasztó előzetes tájékoztatását írja elő.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 19. 17:32, vasárnap | Belföld
Hajóbaleset Verőcénél - BRFK: továbbra is keresik az eltűnteket
Továbbra is keresik a szombat éjjeli dunai hajóbalesetben eltűnteket, a Verőcétől délre található teljes magyarországi folyószakaszon
2024. Május 17. 19:25, péntek | Belföld
Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban a Vodafone folyamatos hálózatfejlesztésének köszönhetően
A szolgáltató országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett.
2024. Május 17. 18:41, péntek | Belföld
GVH: számos ponton módosít a Viber hatósági eljárás miatt
Számos ponton módosít a Viber internetalapú üzenetküldő szolgáltatás a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának köszönhetően - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel