Városlista
2024. április 19, péntek - Emma

Hírek

2018. Május 14. 14:56, hétfő | Belföld

Budapest lett Európa fűszere

Budapest lett Európa fűszere

A Spice of Europe - magyarul Európa fűszere - szlogennel és Budapest megújult turisztikai márkájával indítja el nemzetközi kampányát a Magyar Turisztikai Ügynökség.

A Budapest fókuszú kampány a fővárost és annak kincseit mutatja be a világ számos országában. A hirdetések online, print és televíziós felületeken jelennek meg, május 15-e és június 30-a között.

A „Spice of Europe" kampány célja a főváros metaforikus fűszerességét és sokszínűségét bemutatni. Azt, hogy Budapest egy sokoldalú város, az ide érkező vendég megtalál mindent, ami egy klasszikus, európai fővárosra jellemző, miközben tele van vitalitással, pezsgéssel és kreativitással, az autentikus és történelmi oldala mellett rendkívül innovatív és vibráló világváros. A kampány erre építve fiatalos, kreatív arculattal indul el, amelynek részeként új turisztikai logó, új weboldal, új imázsfilm és új kreatív tartalmak készültek, amelyek bemutatják Budapestet metaforikus fűszerességét, sokszínűségét.

"Azt szeretnénk elérni, hogy ha valaki Európába vagy Európában utazik, ne legyen kérdés, hogy nem csak Londont, nem csak Párizst, hanem Budapestet is látnia kell. Kiemelt célunk, hogy a hozzánk érkező vendégek töltsenek el Budapesten legalább még egy éjszakát. És szeretnénk megmutatni azt is, hogy Magyarország fővárosában izgalmas programlehetőségek sokasága várja a turistákat." - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a nemzetközi kampányt bemutató sajtótájékoztatón.

A kampány május 15-én indul és június 30-ig tart, a Magyar Turisztikai Ügynökség online, print és televíziós felületeken hirdet.
"Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a rendelkezésre álló összeg 65 százalékát online platformokon költsük el, a forrás 25 százaléka televíziós megjelenésekre fordítódik" - tette hozzá Guller Zoltán.

A kampány során az Ügynökség elsőszámú globális médiapartnere a CNN lesz. Közel 900 alkalommal fogják sugározni az imázsfilmet a CNN televíziós csatornáin 250 millió háztartásba eljutva. A hirdetések megjelennek majd az Iberia, a Ryanair, a British Airways, a Lufthansa, az American Airlines és a United Airlines fedélzetein. A WizzAir magazinjának június-júliusi számában 8 oldalas melléklet szól majd Budapestről, mintegy 5 millió utashoz eljutva, a United Airlines légitársaság amerikai járatain pedig, több mint 2 millió utas láthat majd Budapestről szóló dokumentumfilmet.

A kampány kreatív tervezése és gyártása, amely magába foglalja egyebek mellett a fotózást, a forgatást, a nemzetközi jogdíjakat és az új weboldal fejlesztését bruttó 235 millió forint. Nemzetközi médiavásárlásra pedig bruttó 1,3 milliárd forintot költ a Magyar Turisztikai Ügynökség ebben az ütemben. Az új logó is elkészült.

A forrás mintegy maradék 20 százalékát meghatározó utazási és életstílus magazinokban elhelyezett hirdetésekre fordítják, valamint hirdetnek a Google-n, a YouTube-on és az Instagramon is. A hirdetések Budapest legfontosabb küldőpiacainak számító nyugat-európai országokban, így Németországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban jelennek meg, a távoli küldőpiacok közül pedig az Egyesült Államokban lesz látható. Az Ügynökség három célcsoportra fókuszál: a 25 és 40 év közötti értéktudatos fiatalokra, az élménykereső családosokra, és a 30 és 55 év közötti világutazókra.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte: "Budapest nélkül nincs magyar turizmus."

A főváros, a kormány, és a szakma egyaránt azon dolgozik, hogy Budapest egyre jobb hely legyen a budapestieknek, a magyaroknak, és a külföldieknek is. Hozzátette: 2010 óta másfélszeresére nőtt a Budapestre érkező turisták száma, a 2017-es év rekordév volt, így bíznak abban, hogy ez a tendencia a jövőben is folytatódik. Hozzátette: Magyarország 163 ország közül a 15. legbiztonságosabb ország a a Global Peace Index adatai szerint. "Budapest a kampánnyal végre a helyére kerül" - zárta beszédét a főpolgármester-helyettes.

A nemzetközi Budapest fókuszú kampánnyal párhuzamosan két másik kommunikációs kampányt is indít a Magyar Turisztikai Ügynökség. Elindul a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampány, amely Magyarország felfedezésre váró, kevésbé ismert helyszíneire és attrakcióra koncentrál. A napokban induló harmadik kampány pedig a regionális országokban népszerűsíti majd Magyarország vidéki desztinációit.

Forrás: origo.hu

Főkép: BENCEBARSONY@GMAIL.COM/Barsonybence_Photorights_06302230763

Fotók: Polyák Attila - Origo

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 19. 15:06, péntek | Belföld

Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának

A kormány azt várja a Magyar Posta Zrt.-től, hogy legyen önfenntartó, folytassa a zöld és digitális átállást, szolgáltatásait pedig továbbra is biztosítsa mindenki számára lakóhelytől függetlenül

2024. Április 19. 14:58, péntek | Belföld

KSH: Drágább az üzemanyag Magyarországon a környező országok átlagánál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.

2024. Április 19. 07:22, péntek | Belföld

Marad az átlagosnál hűvösebb idő a hétvégén

Marad az átlagosnál hűvösebb idő a hétvégén is: a hőmérséklet csúcsértéke 11-18 Celsius-fok között alakul, és hajnalban visszatérnek a gyenge fagyok.

2024. Április 18. 14:32, csütörtök | Belföld

Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.