2020. július 2, csütörtök - Ottó

2018. Január 30. 07:29, kedd | Külföld
Forrás: mti

Egy rég elveszett műholddal akarja felvenni a kapcsolatot a NASA

Megpróbálják felvenni a kapcsolatot egy több mint egy évtizede elveszett műholddal az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) szakemberei az után, hogy egy amatőr csillagász felfedezte, a műhold még működőképes lehet.

"Egy amatőr csillagász jelentette, hogy január közepén kapcsolatot létesített az IMAGE műholddal, mi is megpróbálunk összeköttetésbe lépni vele a Deep Space hálózaton keresztül" - közölte Twitter-üzenetében a NASA.

A műholdat 2000. március 25-én bocsátották fel a világűrbe, 2005 decemberében veszítették el a kapcsolatot vele. Ez volt az első olyan műholdas küldetés, amely a Föld mágneses terét, a bolygót az űrből érkező halálos sugaraktól védő láthatatlan pajzsot figyelte meg.

Scott Tilley amatőr csillagász blogjában adott hírt arról, hogy fogta a 2000-017A, 26113 jelű műhold jeleit, amiről tudta, hogy az IMAGE műholdat takarja.

Ha a NASA-nak sikerült életre kelteni az IMAGE műholdat, pályáját úgy fogják meghatározni, hogy képes legyen figyelni a Föld északi sarki fényeinek térségét - közölte Patricia Rieff, a Rice Egyetem fizikusa, az IMAGE-misszió egyik kutatója.

Fotó: illusztráció

Címkék: űr, űrkutatás, műholt, nasa

2020. Július 02. 07:06, csütörtök | Külföld

Halálosan megfenyegettek két minisztert a zavargásokat követően Ausztriában

Halálosan megfenyegették Karl Nehammer belügyminisztert és Susanne Raab integrációs minisztert a bécsi zavargásokat követően - erről a két tárcavezető beszélt egy bécsi sajtótájékoztatón.

2020. Július 02. 05:00, csütörtök | Külföld

Németország átvette az Európai Unió Tanácsa soros elnöki tisztségét Horvátországtól

Németország szerdán átvette az Európai Unió (EU) Tanácsa soros elnöki tisztségét Horvátországtól, a hivatalos átadás-átvételt Berlinben tartották a az egész ország egyik jelképeként számon tartott Brandenburgi kapunál.

2020. Július 01. 18:04, szerda | Külföld

A válság óta kevesebbet költenek és többet takarítanak meg a családok Európában

A koronavírus-válság alatt némileg módosultak az európaiak megtakarítási szokásai. Az Ipsos közvéleménykutató intézet által az ING bank megbízásából készült tanulmány szerint 30 százalékuk növelte megtakarításait,

2020. Július 01. 15:02, szerda | Külföld

Az Iszlám Államtól származó drogokat foglaltak le az olasz hatóságok

Tizennégy tonna amfetamintablettát foglaltak le Salerno kikötőjében, a szállítmány Szíriából érkezett, és egy részét az Iszlám Állam európai harcosainak szánták - jelentette be az olasz pénzügyőrség szerdán.