Városlista
2024. április 18, csütörtök - Andrea

Hírek

2010. Szeptember 16. 07:17, csütörtök | Belföld
Forrás: Próbakő Communications

Egy láthatatlan kissebséget tesznek láthatóvá

Egy láthatatlan kissebséget tesznek láthatóvá

A hazánkban élő fogyatékos emberek jelentős része attól is tart, hogy elhagyja otthonát. Tartanak az akadályokkal teli, veszélyes külvilágtól. Nem szeretnének kisebbséghez tartozni, mégis a többség kisebbség tekint rájuk. A Médiaunió

Ezért a Médiaunió Alapítvány a tavalyi nagysikerű NincsDE! Rajtad is múlik az egészséged megőrzése! kampány után idén Kerülj közelebb! Rajtad is múlik a fogyatékkal élő emberek integrációja! jelmondatot tűzte zászlajára.

„A társadalom attitűdjét sokszor az ismeretlentől való félelem alakítja. Ha megismernénk őket, rájönnénk, hogy a fogyatékos emberek értékei, vágyai, érzései nem különböznek. Ők elfogadták, hogy fogyatékos emberként kell élniük. Most már csupán nekünk, nem-fogyatékos embereknek kellene elfogadnunk őket." - mondta el Hargitai Lilla, a Médiaunió Alapítvány ügyvezetője.

A fogyatékos emberek integrációjának, munkavállalásának, mobilitásának legfőbb gátja a fejekben van: sok a velük kapcsolatos előítélet, ami miatt nehezen jutnak munkához. De általában az érdektelenség is rengeteg kárt okoz, hiszen még ma is épülnek olyan épületek Magyarországon, amelyek például kerekesszékkel gyakorlatilag járhatatlanok.

Nincs fogyatékos társadalom

A Médiaunió Alapítvány idei kampányának középpontjában a fogyatékos emberek állnak, de a kampánynak fő célja, hogy a nem-fogyatékosokat szólítsa meg. A Médiaunió szeretné láthatóvá tenni azt a láthatatlan, de nagyszámú kisebbséget, akikkel az utcán csak elvétve találkozunk. A cél: olyan változást elérni a fejekben, aminek eredményeképp minél többen gondolnak arra, hogy munkájuk eredménye legyen értékes és használható egy fogyatékos ember számára is.

Fontos cél az is, hogy a fogyatékos emberek ne ütközzenek akadályokba munkavállaláskor, iskolaválasztáskor - hiszen nem csak alapvető jogaikról van szó, de az egész hazai társadalom érdeke a minél teljesebb integráció. Ahogy a fogyatékos emberek fogalmaznak: „Nincs fogyatékos társadalom és ép társadalom; egy társadalom van."

Vidám és tudatformáló

A Médiaunió Alapítvány idei társadalmi célú kampánya arra buzdít, hogy a lehető legtöbben ismerjék meg a fogyatékos emberek mindennapjait, az akadályokat, amelyekkel gyakran feleslegesen kell küzdeniük. A Kerülj közelebb! kampányban ezért szerepel Görög Zita modell-színésznő, Bárdos András újságíró, és Kiss Tibor, a Quimby együttes frontembere is: hivatásuk elismert képviselőiként arra hívják fel a figyelmet, hogy a fogyatékosság nem szabad, hogy meghatározza bárkinek a sorsát.

A kampány első szakaszában őket láthatjuk a hazai média által pro bono felajánlott hirdetési felületeken.

 „Ez egy olyan kampány, ahol azt mutatjuk be, hogy minden ember egyforma: egyikük ilyen, másikuk olyan problémával küzd; de mindannyian küzdünk valamilyen problémával. Szerintem egy ilyen kampány tudatformáló lehet." - mondta el Bárdos András a társadalmi célú reklámfilm forgatásán.

„Nagyon sokszor a társadalmi célú üzenetekről szóló reklámfilmek nyomasztóra sikerülnek és ezeket nem is szívesen nézik az emberek, inkább elkapcsolnak. A Kerülj közelebb! kampány filmjeiben az a nagyon jó, hogy vidámak." - tette hozzá Görög Zita a forgatáson.

„A vakokról szóló filmet egyik koncertünkön és utána forgattuk, a film kedvéért az utolsó dal alatt napszemüvegben voltam. Igyekeztem átérezni azt, amit a fogyatékos emberek kérnek tőlünk, nem-fogyatékosoktól: számítson a teljesítményük és ne az, amit ők másképp kényszerülnek csinálni. Remélem ebben segítenek ezek a reklámfilmek." - mondta Kiss Tibor, az éjszakába nyúló forgatást követően.

Kerülj közelebb!

Kroll Zsuzsa vak érdekvédelmi vezető, Bovier György kerekesszékes blogger, Nemes Norbert siket vizilabdázó és Krajcsovicz Rita autista kislányával, Szonjával együtt vállalták, hogy megmutatják mindennapjaikat az érdeklődőknek. Ők már elérhetők a kampány weboldalán, a http://www.keruljkozelebb.hu/ -n, és a kampány Facebook oldalán is.

Olyan kampányon dolgozunk, aminek segítségével személyes kapcsolat alakulhat ki a fogyatékos és nem-fogyatékos emberek között. Úgy hisszük, hogy a megismerkedés eloszlatja az előítéleteket, elindítja a párbeszédet. Nem szeretnénk viszont ezen a ponton megállni: ösztönözzük azt is, hogy akinek van ideje, módja minél egyszerűbben segíthessen vagy dolgozhasson együtt fogyatékos emberekkel. Nagyon fontos a cselekvés-szintű bevonódás, hiszen a közöny leginkább így törhető meg." - mondták el a kampány tervezői, a Próbakő Kommunikáció és a CarbonGroup kommunikációs ügynökségek szakemberei.

A Kerülj közelebb! kampány plakátjaival és filmjeivel szeptembertől találkozhat a nagyközönség, a szereplőkkel a http://www.keruljkozelebb.hu/ oldalon lehet kapcsolatba lépni, de a kampány későbbi szakaszaiban felbukkannak majd szélesebb nyilvánosság előtt is.

Sokan döntöttek úgy, hogy segítenek

Minden felületet, ahol a kampány megjelenik, ingyen bocsátottak a téma rendelkezésére. Az idei Médiaunió-kampányon több mint száz ember dolgozik. A Médiaunió Alapítvány munkáját közel 50 civil szervezet és számos önkéntes támogatja (köztük fogyatékos és nem-fogyatékos munkatársak).

A kampány tervezői és kivitelezői a Próbakő Kommunikáció, a CarbonGroup kommunikációs ügynökségek és a Carnation online kommunikációs ügynökség.

Integrált stratégia, kreatív koncepció, dizájn: Carbon Group Communication

Online és offline tartalomfejlesztés, PR-stratégia, sajtókapcsolat: Próbakő Kommunikáció

Webfejlesztés, online tartalommenedzsment: Carnation

Médiatervezés és vásárlás: Berg Média

Képi és hang-utómunka: Post Edison

Eszköz és helyszíntámogatás: Magyar Televízió, Umbrella/Pig, MR2/Sziget

Rendező: Rohonyi Gábor

Fotográfus: Gács Tamás (Pig)

Gyártásvezető: Lóránt Judit (Post Edison)

Zeneszerző: Éry Balázs

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 18. 06:00, csütörtök | Belföld

A kormány szerint a csok plusz segített beindítani az ingatlanpiacot az év elején

A 2024. január 1-jétől elérhető csok plusz segített abban, hogy az ingatlanpiac egy kicsit beinduljon az év elején - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára szerdán Budapesten.

2024. Április 18. 06:00, csütörtök | Belföld

Élénkül a gasztroturizmus Magyarországon a szakértők szerint

Élénkül a gasztroturizmus Magyarországon, egyre többen érkeznek az országba azért, hogy megismerjék a magyar konyha remekeit - vélekedett a Pannon Gasztronómiai Akadémia és a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke az MTI-nek.

2024. Április 17. 13:38, szerda | Belföld

Sulyok Tamás: Karikó Katalin kiviteles büszkeséget szerzett nekünk, magyaroknak

Karikó Katalin kivételes büszkeséget szerzett nekünk, magyaroknak - jelentette ki az államfő kedden Szegeden.

2024. Április 17. 13:37, szerda | Belföld

Meteorológia: az ország egyes részein 24-25 Celsius-fokkal van hidegebb, mint hétfőn

Az ország egyes részen 24-25 Celsius-fokkal volt hidegebb kedd délután, mint hétfőn - derül ki a HungaroMet Zrt. kedd délutáni Facebook-bejegyzéséből.