Városlista
2024. április 28, vasárnap - Valéria

Hírek

2012. Október 06. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Facebook és a vevő körbe udvarlása

Facebook és a vevő körbe udvarlása

Immár ötödik alkalommal hozott össze 1100 vállalkozót a jó sors egy budapesti bevásárlóközpontban, hogy a legújabb marketingfegyverzettel felvértezve dacoljanak a válsággal. Az idei KKV Marketing Expon a hegymászó felszerelés volt „kötelező”. A piaci viszonyokat egy leküzdendő hegyként jelenítették meg az előadók, ahol a legújabb marketingeszközöket biztosítókötélként használó vállalkozók biztos, hogy nem zuhannak a szakadékba.

Jazz zenekarral és a már évek óta megszokott extrém külsőségekkel simította ki a válság által barázdált vállalkozói homlokokat a Marketing Commando. Wolf Gábor KKV marketingszakértő ezúttal egy védősisakban és biztosítókötéllel a vállán érzékeltette a megváltozott piaci viszonyokat.

„A vevőket ma már nem elég egy hírlevél segítségével, vagy Facebook üzenettel megszólítani. Szinte körbe kell udvarolni őket. Rendkívül átgondolt, precíz kommunikációval lehet vásárlásra ösztönözni” – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor. Szerinte elmúltak már azok a 2000-es évek elején tapasztalható trendek, miszerint egy jó adatbázissal és hírlevéllel szinte bármit el lehet adni. Több eszköz együttes használata segítségével lehet eredményesnek lenni a versenytársakkal szemben.

„Fontos, hogy egy cégnek legyen saját Coca-Cola receptje, vagyis a versenytársakétól merőben eltérő marketing-eszközrendszere, amivel kitűnhet. Ne félj bolondot csinálni magadból, mert a kreatív humorral fűszerezett hirdetés vagy ajánlat mindig nyerő” – osztotta meg hitvallását a vállalkozókkal a Marketing Commando vezetője.

Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója már a kisördögökről beszélt. „A vevőkért folytatott konkurenciaharcban nemcsak a versenytársakkal, hanem a vevők fejében motoszkáló kisördöggel is meg kell küzdeni” – érvelt a vállalati tanácsadó. „Biztos nekem való ez? Nem túl kockázatos? Már annyiszor csalódtam, ne hagyjuk a csudába?” – sorolta Nyírő Réka azokat a kérdéseket, amelyek a vásárlás előtt felmerülhetnek egy vevőben. A vevői kifogások kezelésére szerinte az egyik legjobb eszköz a garancia (például minőségi és javítási feltételek rendkívül kedvező felajánlása), ilyen esetben ugyanis a vevő megnyugszik, hogy egy termékkel vagy szolgáltatással biztos nem jár rosszul.

Nyírő Réka óvta a vállalkozókat a kizárólag alacsony árra épülő marketingtől. Inkább a cég átgondolt piaci pozícionálására bíztatta hallgatóságát. Szerinte érdemes szembemenni a versenytársakkal. „Mit nem szeret a vevő az iparágban? Van-e valami, amit elvárna, de soha nem kapja meg? Ezeket kell kideríteni a cég eladási stratégiájának kialakításakor” – bíztatta a cégvezetőket Nyírő Réka.

„A stratégia hosszútávon mindig megveri a taktikát” – ez már Weiser István bevezető mondata volt. A Webvízió kreatív igazgatója a youtube-ra feltett, és jó kulcsszavakkal „ellátott” videóra esküszik, amely szerinte még rendkívül szűz terület a magyar kis- és középvállalati piacon. „Rendkívül kevesen használják, pedig ha egy cég a vevők Gyakran Ismételt Kérdéseit pár videóval válaszolja meg, akkor megspórolhat egy teljes ügyfélszolgálatot, és jól elhelyezett üzenetével akcióra, vagyis vásárlásra késztetheti a vevőt” – elemezte a lehetőségeket a szakember.

Weiser István szerint az internetes rendelésnél jó időben felugró „upsell ablakok” alkalmazása és egy jól kigondolt – leginkább kaparós sorsjegyre épülő – nyereményjáték is sokat hozhat a konyhára. „Ezek a marketingeszközök pár százezer forintos ráfordítás mellett, akár több millió forintot hozhatnak bevételi oldalon” – hangsúlyozta az újmédia szakértő.

A KKV Marketing Expo-n egy rendkívül sikeres webes cég, a Prezi.com is vázolta piaci előnyének titkát. „Tervezünk – Megvalósítunk - Mérünk – Tanulunk belőle” – mondta el az IT fejlesztő cég hitvallását Vantay Dániel. Szerinte a célok meghatározása és tudatosítása a legfontosabb egy vállalkozás életében. „A siker az elvárás, nem a 12 óra munka. Ha az emberek nem robotnak érzik magukat és átérzik a munkájuk felelősségét, akkor motiváltabban fognak dolgozni” – osztotta meg a hallgatóssággal a Prezi.com filozófiáját Vantay Dániel.

Az 1100 fős hallgatótáborban nyoma sem volt a hazai gazdaságra jellemző nyomasztó hangulatnak. Mindenki a saját hibáiból tanulva szerette volna a legjobb formáját hozni. „Marketingezz okosan, élj jobban” – vonták le a tanulságot az Expo előadói és résztvevői.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Mentőautó ütközött Budapesten, többen megsérültek

Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este, a karambolban többen megsérültek.

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Működő gyermekvédelem létrehozását követelte demonstráción Magyar Péter

Működő, a gyermekeket valóban védő gyermekvédelmi rendszer kialakítását követelte Magyar Péter, a volt igazságügyi miniszter volt férje a Belügyminisztérium épülete előtt megtartott demonstráción, pénteken Budapesten.

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Ásványolaj szövetség: a középmezőnyben vannak a magyarországi üzemanyagárak a környező országok között

Európai uniós összehasonlításban a magyarországi benzinárak a 18., a dízelárak a 12. helyen állnak, a környező hat országgal összehasonlítva pedig továbbra is a középmezőnyben van Magyarország

2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld

Szalay-Bobrovniczky Kristóf: azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk

Azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk, van mit megvédenünk: van családunk, hazánk, otthonunk, nemzetünk