Városlista
2024. november 9, szombat - Tivadar

Hírek

2012. Június 29. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Giró-Szász: igazságos lesz az iskolarendszer

Giró-Szász: igazságos lesz az iskolarendszer

Új, központi hivatal koordinálja a jövőben az állami köznevelési intézmények fenntartását – jelentette be a kormányszóvivő, Giró-Szász András. A kormányzat az iskolarendszer kiegyensúlyozottabbá válását várja az átstrukturálástól. Hoffmann Rózsa hangsúlyozta, a közoktatási intézmények állami fenntartásba kerülése megteremti az egyensúlyt a helyi beleszólás és a központi irányítás között.

A közoktatás gyökeres újraszervezése nemzetstratégiai érdek – fogalmazott Giró-Szász András, majd leszögezte, a jövőben nem fenntartható az az oktatási rendszer, amely a beiskolázáskor jelen lévő, egyes gyermekek között fennálló fejlődésbeli lemaradást az iskola befejezéséig nem tudja felszámolni. Mint mondta, a megfelelő egyensúly megtartásáért felel majd az az újonnan felállítandó hivatal, mely várhatón a Klebelsberg Iskolafenntartó Központ nevet kapja.

Hoffmann Rózsa hangsúlyozta, a közoktatási intézmények állami fenntartásba kerülése megteremti az egyensúlyt a helyi beleszólás és a központi irányítás között. Ennek alapját a Nemzeti Köznevelési Törvény elfogadásával már lefektették – fűzte hozzá. Az állam a fenntartásról fog gondoskodni – ami lényegében a szakmai irányítást jelenti –, e feladat koordinálásának biztosításáért hozzák létre a központi intézményt. Ezzel kapcsolatban megjegyezte, 2013 szeptemberétől megindul a pedagógus életpálya-modell is, vagyis több olyan változás lép életbe, amely érezhetően pozitívan befolyásolja az oktatásügyet.

Az államtitkár elmondta, az iskolák működtetését az önkormányzatok fogják biztosítani, ám amennyiben a 3 ezer lélekszám feletti települések ezt nem tudják vállalni, úgy átadhatják a feladatot az államnak. A 3 ezer alatti kistelepülések szintén vállalhatják a működtetést, az ugyanakkor nem kötelező jellegű. Hoffmann Rózsa kiemelte, szeretnék, ha a strukturális átalakításokból az érintettek – diákok, pedagógusok – minél kevesebbet éreznének, illetve fontosnak tartotta, hogy az iskolák az állami fenntartás mellett is a helyi közösségeké maradnak.

Újságírói kérdésre válaszolva az államtitkár cáfolta az esetleges pedagógus-elbocsátásokról szóló híreket, mint mondta, a folyamatos gyermekszám-csökkenés miatt megmarad az egyensúly, hiszen a nyugdíjba vonuló tanárokkal természetesen szűkül a pedagógusok létszáma is.

Az átalakítások anyagi oldalát firtató kérdésekre Hoffmann Rózsa világossá tette, nem új szervezetek létrehozásáról van szó, hanem átstrukturálásról. Hosszú távon – számításaik szerint – költséghatékonyabban működik majd az oktatás-irányítás rendszere - mutatott rá.

Címkék: iskola

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 09. 07:49, szombat | Belföld

Orbán Viktor: óriási gazdasági lehetőséget jelent, hogy az Egyesült Államok új elnöke barátja Magyarországnak

Óriási, korábban meg nem lévő gazdasági lehetőségként értékeli Orbán Viktor, hogy az Egyesült Államok új elnöke Magyarország barátja.

2024. November 09. 07:48, szombat | Belföld

Varga Mihály: Magyarország továbbra is befektetésre ajánlott, stabil kilátás mellett a legfrissebb hitelminősítői jelentés szerint

A berlini székhelyű Scope Ratings hitelminősítő megerősítette Magyarország befektetésre ajánlott besorolását stabil kilátás mellett - közölte a pénzügyminiszter a közösségi oldalán pénteken este.

2024. November 09. 07:45, szombat | Belföld

EU-csúcs - Orbán Viktor: újra naggyá akarjuk tenni Európát

Elfogadták a magyar EU-elnökség által előterjesztett versenyképességi paktumot, a budapesti deklarációt az Európai Unió állam- és kormányfőinek pénteki informális ülésén.

2024. November 08. 06:00, péntek | Belföld

EPC-csúcs - Orbán Viktor: egyetértettünk abban, hogy legyen minél hamarabb béke Európában

Az Európai Politikai Közösség (EPC) csütörtöki budapesti találkozóján egyetértettek abban, hogy legyen minél hamarabb béke Európában - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a tanácskozást követő sajtótájékoztatón.