Hírek
2010. Január 04. 14:05, hétfő |
Helyi
Forrás: Nyugathír
Halálutak Győr-Moson-Sopron megyében, azaz, ahol több a kátyú, mint az aszfalt
Az ország minden régiójában vannak olyan közutak, amelyeket az autósok - a sűrű személy- és teherforgalom, valamint a balesetveszélyes gócpontok miatt - halálutaknak" neveznek. A lerom
Halálútként" híresült el a Budapestet Záhonnyal összekötő, Szolnokon és Debrecenen áthaladó 4-es számú főút több szakasza, mivel a javarészt kétsávos úton jelentős a teherforgalom. Az út teljes felújítása még nem valósult meg, de részeredmények vannak. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 1,5 milliárd forintos beruházásában a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében elvégzett felújítás nyomán a megerősített útpálya alkalmassá vált a 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek közlekedésére.
Rosszabb a helyzet Győr-Moson-Sopron megyében, ahol a 83-as és a 85-ös, egyébként különösen balesetveszélyesnek minősülő utak felújítására még csak részben készültek tervek. Erről Kara kos (képünkön), a Győr-Moson-Sopron Megyei nkormányzat alelnöke tudósítónknak azt mondta: a 85-ös út négy szakaszát érinti a tervezett felújítás, a finanszírozás azonban bizonytalan, mert még nem tudni ugyanis, hogy európai uniós nagyprojektnek minősül-e a beruházás.
Mint megtudtuk, a Pápát Győrrel összekötő 83-as út burkolatmegerősítésére azért van szükség, mert a pápai NATO-bázis miatt megnőtt a Győrbe irányuló forgalom. Kara kos hozzátette: a 83-as út mentén több falu szeretne elkerülőt, mert az erősödő forgalom következtében nő a balesetek veszélye.
Több a kátyú, mint az aszfalt - sokan jellemzik így Zala megyében a 86-os főút Rédics és Zalalövő között vezető szakaszát. Az autósok évek óta panaszkodnak a katasztrofális állapotok miatt, ám most úgy tűnik, hogy tavasszal valóban elkezdődhet a teljes körű rekonstrukció.
A 86-osnál jobb állapotú, de meszsze nem kifogástalan Zala megye másik nagy forgalmú főútja, a 7-es számú, ahol főként a nyomvályúk okoznak bosszúságot a közlekedőknek. A megyei közútkezelőnél azonban nem tudtak választ adni arra, hogy mikor várható a főút zalai szakaszának javítása. Az aprófalvas megyében a kisebb községeket összekötő mellékutak között is találni jó néhányat, amin szinte csak lépésben lehet hajtani a burkolathibák miatt. Somogy megyében a legrosszabb állapotban a Kaposvárról és Nagykanizsára vezető 61-es út van, ám ennek felújítását már megkezdték.
Csongrád megye egyik halálútja" a Szegedről a román határra vezető 43-as, amelyen 2007 óta tizenhárom balesetben huszonhatan vesztették életüket. Itt a forgalom Románia és Bulgária 2007-es európai uniós csatlakozása után nőtt meg, de több lett az áthaladó kamionok száma is. Mint megtudtuk, alapvető változásra csak 2010. augusztus végétől lehet számítani, amikor átadják az M43-as autópálya elkerülő szakaszát.
Csongrád megye másik neuralgikus útján, a 47-esen tavaly december 4-étől javult a helyzet, mert átadták a kétszer kétsávossá átépített út még hiányzó szakaszát, amely kishomoki kertektől csaknem az algyői hídig tart. Eddig a 47-es úton is sok baleset történt: Hódmezővásárhelyen szobrot is emeltek az elgázoltak emlékére.
A hazai közutakon 2009-ben valamelyest csökkent a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek száma az elmúlt év hasonló időszakához képest. A rendőrség kimutatása szerint 2008 első tizenegy hónapjában összesen 17?508 ilyen jellegű baleset történt, míg 2009-ben ezerrel kevesebb. A közlekedési balesetek során meghalt személyek száma 2009 első tizenegy hónapjában 744 volt. A legtöbb baleset gyorshajtás miatt következett be, ezt követi az elsőbbség meg nem adása, a harmadik legjellemzőbb ok pedig a kanyarodás szabályainak megsértése.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 29. 09:12, péntek | Helyi
A gyakorlat teszi a mestert
Csütörtök délelőtt a győri tűzoltók szituációs gyakorlaton vettek részt a helyi sós snack-gyártó üzemben.
2024. Március 29. 08:13, péntek | Helyi
Sejtmegújító szerepe van a böjtnek
A böjt segíti a sejtmegújulást, ezáltal számos betegség megelőzésében lehet hasznos módszer.
2024. Március 29. 07:13, péntek | Helyi
Figyelem! Meghirdették a Húsvét zöldítő pályázatot
Az év egyik legszebb ünnepéhez közeledve a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Maradék nélkül programja ismét meghirdeti az immár hagyományosnak számító Húsvét zöldítő pályázatát
2024. Március 28. 09:15, csütörtök | Helyi
A győri audisokat ennél jobban már nem lehet terhelni! – A szakszervezet azonnali megoldást sürget
A szakszervezet vezetői szerint az audisok túlterheltek, a további műszakhosszabbítások pedig már veszélyeztethetik az egészséges és biztonságos munkavégzést.