Városlista
2024. április 18, csütörtök - Andrea

Hírek

2018. Február 28. 14:30, szerda | Belföld

Hatalmasat nőtt a magyar nyomtatott sajtó értéke

Hatalmasat nőtt a magyar nyomtatott sajtó értéke

A magyar reklámpiacon továbbra is őrzi harmadik helyét a sajtó. A nyomtatott sajtó reklámbevételei közel ötödével nőttek a tavaly előtti évhez képest. Mintegy 6,3 millió ember olvas nyomtatott sajtóterméket.

Az online bevételek is szépen emelkedtek 2017-ben.

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) a 2017. évi reklámbevételek 2018. február 28-án ismertette. Ebből az derül, ki hogy 2017-ben a nyomtatott reklámpiac bevétele 38,330 milliárd forint volt.

Ez 18,5 százalékkal és közel 6 milliárd forinttal magasabb, mint egy évvel korábban.

A sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésből származó 59,983 milliárd forinttal és a bevallásban szereplő online bevétellel együtt


2017-ben elérte a 106,783 milliárd forintot.

Ezzel a sajtó megőrizte a harmadik helyét a reklámpiaci szegmensben. A hirdetési bevételek növekedése mögött nem csak az állami költések állnak, hanem a piaci típusú, kereskedelmi költések emelkedése is szerepet játszik.

"Erőteljes sajtópiaci bővülést látunk 2017-ben az előző év azonos időszakához képest. A szektor hirdetési bevételeinek 59 százalékát a napilapok és a női lapok reklámbevételei adják. A szektor hirdetési bevételeinek 90 százalékát a napilapok, női lapok, ingyenes hetilapok és hirdetési újságok, B2B magazinok és a gazdasági és közéleti magazinok reklámbevételei adják."

Az online tartalmak területén, a bevallást adó kiadóvállalatok összesen 8,470 milliárd forint online hirdetési árbevételt realizáltak az ezt megelőző évhez képest.


Ez 9,8 százalékos növekedés tavalyhoz képest.

A magyar lakosság 63 milliárd forintot költ napilapokra és magazinokra
A lapterjesztésből származó 59,983 milliárd forint, fogyasztói áron mintegy 63 milliárd forintost költést jelent. A bevételek egyértelműen mutatják a sajtópiac súlyát, a gazdaságban betöltött szerepét, ezt az adatot erősítik meg az olvasottság kutatás számai is.

A 18-64 éves magyar lakosság 88 százaléka olvas írott tartalmakat, és ebből mintegy 6,3 millió ember olvas nyomtatott sajtóterméket.

A bevételi számok azt mutatják, hogy a print piac egy növekvő, több lábon álló szegmens, amely egyre jobban teljesít. Nem véletlen, hogy a hirdetők egyre nagyobb nyitottságot mutatnak a printre, a napilapok és a magazinok sokkal fontosabb helyet töltenek be a médiamixben.

A ZenithOptimedia jelentése szerint a nyomtatott termékek az egyik legfontosabb hirdetési médiumot jelentik, mert azok magas minőségű, kizárólagos olvasói figyelmet biztosítanak.

A Whitereport adatbázisában szereplő, top 100 médiavállalat kétharmada tudta növelni árbevételét 2016-ban 2015-hez képest. A növekedés mértéke igen nagy szórást mutatott. Az átlagosnál nagyobb növekedésre 14 médiavállalat volt képes, melynek csaknem a fele lapkiadó.

A 15 legnagyobb médiavállalat mindegyike 4 milliárd Ft feletti árbevétellel rendelkezett a 2016-os pénzügyi adataik szerint.

Forrás: origo.hu

Képek: MLE

Főkép: 24.hu

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 18. 14:32, csütörtök | Belföld

Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.

2024. Április 18. 14:30, csütörtök | Belföld

A kormány szerint a vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről

A vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön a Kossuth rádió műsorában.

2024. Április 18. 14:29, csütörtök | Belföld

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön a Facebook oldalán közzétett bejegyzésben.

2024. Április 18. 14:27, csütörtök | Belföld

Kis és közepes vállalkozók kaphatnak teret az eMagon

Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére