Hírek
2011. Április 22. 14:45, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Jónak látják anyagi helyzetüket a magyar fiatalok
'Az Ifjúsági Jóléti Index azt mutatja, hogy a 14-25 évesek sokkal jobbnak ítélik saját anyagi helyzetüket, mint az országét. Figyelmeztető jel azonban, hogy az életkor előrehaladtával érzékelhetően romlik a kép, még a fiatalok csoportj
A regionális adatok alapján megállapítható három fontos dolog: (1) Már fiatal korban jelentős különbségek alakulnak ki a jólét érzetében országrésztől függően. (2) Téves az a sztereotípia, hogy a fővárosi fiatalok jóval jobban élnek, mint vidéki társaik, hiszen a főváros a középmezőny hátsó részén végzett. (3) Négy olyan megyénk is van, ahol egyenesen pozitívnak értékelik saját pénzügyi helyzetüket a fiatalok, ami mindenképp figyelemre méltó és biztató a komoly gazdasági-társadalmi kihívások közepette.
Már fiatal korban megmutatkozik a magyar férfiak hajlama a pesszimizmusra: a 14-25 éves lányok IJ indexe mínusz 8-as, míg a fiúké mínusz 16-os. A kutatás alapján ismét megerősítést nyert az a korábban is ismert tény, hogy a hazai fiatalok széles körben és nagymértékben nyitottak a pénzügyi ismeretek befogadására; sőt igénylik, hiányolják is azokat. A több pénzügyi ismeret, tudás ugyanis az egyik fontos olyan elem, amelyben saját anyagi jólétük kulcsát látják. Jelenleg úgy érzik, hogy nem fontosak a pénzintézetek számára, és a pénzügyi ismeretek, a pénzintézetek üzenetei nem a számukra megfelelő kommunikációs csatornákon és stílusban kerülnek megfogalmazásra.
Ebben a tekintetben a kutatás eredménye az '5i' elv:
Integritás: A fiatalok számára hitelesebb az a pénzintézeti kommunikáció, amely az adott bank vagy biztosító általános márkaimázsával passzol, ugyanakkor életkorilag célzott értékajánlatot nyújt.
Involválás: A passzív befogadás helyett jóval eredményesebbek az aktivitást, cselekvést, versenyt ösztönző marketing akciók.
Időzítés: Egyre korábbra kerül az első számlanyitás időpontja. A 14-25 évesek 82 százaléka már rendelkezik legalább 1db bankkapcsolattal, ezzel lekőrözve bizonyos idősebb társadalmi rétegeket.
Internetezés: A mérés meglepő és további feltárást igénylő eredménye, hogy a 14-25 évesek saját bevallásuk szerint napi átlag 2 óra 47 percet töltenek az internet előtt. Befogadási sémájuk azonban jelentősen eltér az idősebbekétől, a klasszikus netes hirdetési formák helyett más módon fogadják be a cégek üzeneteit.
Intellektualitás: A kutatás rámutatott, hogy saját pénzügyeik komoly témát jelentenek a fiatalok számára és ezért hajlandóak intellektuálisan igényes marketingüzeneteket is befogadni; sőt, ezen a téren igénylik is azokat.
OrientPress Hírügynökség
Kép: OrientPress Hírügynökség / archívum
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 23. 15:23, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország jól példázza, hogy milyen előnyökkel jár a kelet-nyugati együttműködés
Magyarország kiváló példája annak, hogy milyen előnyökkel jár a Kelet és Nyugat közti együttműködés, és hazánk ebben a folyamatban a jövőben is szeretne az élen járni
2024. Május 22. 14:03, szerda | Belföld
Robbanás történt Tapolcán, egy társasházi lakásban, az épületet kiürítették
Gázrobbanás történt szerda délelőtt egy tapolcai lakásban. Egy embert kórházba vittek, az épületet, az úgynevezett Y-házak egyikét, kiürítették - tájékoztatta a Veszprém Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság sajtószóvivője a
2024. Május 22. 14:01, szerda | Belföld
Már nyomtatják a szavazólapokat
2024. Május 22. 13:55, szerda | Belföld
Az államtitkák szerint a magyar szakképzés Európában a második helyen van
Szintet lépett a magyar szakképzés, hiszen Európában a második helyen van - mondta a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) felsőoktatásért, innovációért, szakképzésért és felnőttképzésért felelős államtitkára.