Hírek
2011. Február 26. 14:40, szombat |
Helyi
Forrás: Nyugathír
Júliustól Győr-Moson-Sopronban is a mentők irányítják majd a betegszállítást
Közel 1,5 milliárd forintot költene a kormány a betegszállítás irányításának centralizálására. Ezt a feladatot most közel 90 vállalkozás látja el mintegy 600 gépjárművel. Júliustól a teljes koordinációt az Országos Mentőszolgál
A vállalkozások megbízása nem szűnne meg, csak az irányítás válna átláthatóbbá és hatékonyabbá - mondta Szócska Miklós egészségügyi államtitkár, aki szerint az átszervezéssel a mentő erők mozgósítási kapacitása is jócskán megnövekszik majd.
"Fent van Budapesten az autó, egy órán belül tudom küldeni, jó? Köszönöm, viszonthallásra!"
Szinte megállás nélkül érkeznek a telefonhívások ehhez a tatabányai betegszállító céghez. A társaságnak Komárom-Esztergom megyében és Győr-Moson-Sopron megyében van telephelye.
Menoni Rita operatív igazgató, Mediszikra Kft., Tatabánya: "150-200 hívás érkezik naponta irodánkba, igyekszünk ezeknek a hívásoknak eleget tenni, a lehető leghatékonyabban. Az igények hullámzóak, néha ez a kapacitás mennyiség kevés."
11 autó folyamatosan járja a térséget, három pedig készenlétben áll. Nincs egyetlen feleslegesen lefutott kilométer sem.
"Jelenleg Mosonmagyaróvár és Budapest között láthatók az autóink, ezzel a rendszerrel nagyon hatékonyan tudjuk működtetni a koordinációt."
Mivel Komárom-Esztergom megyében is nagy a konkurencia a betegszállítók között, a cég hiába szeretett volna terjeszkedni saját ellátási területén.
"Sajnálatos, hogy a 2006-ban megvásárolt gépkocsik, amikor még volt nyereségünk, és visszaforgattuk új kocsik vásárlásába, most nem tudunk velük mit kezdeni" - mondja az ügyvezető.
A betegszállítók már három éve sérelmezték, hogy a kezdeti kilométerenkénti 99 forintos állami finanszírozás 92 forintra csökkent. Most ez a támogatás 82 forint, a benzinárak pedig 2008 óta 60-70 forinttal emelkedtek.
Menoni Jánosné ügyvezető, Mediszikra Kft., Tatabánya: "Elképzelni sem tudjuk, hogy az Országos Mentőszolgálat hogyan fog irányítani magán betegszállító szolgálatokat. Mi most maximálisan gazdaságosan üzemeltetjük az autóinkat, igyekszünk minél kisebb költséggel a feladatot megoldani, de jó színvonalon nem tudjuk elképzelni, hogy hogyan lesz."
A héten Győrbe látogató egészségügyi államtitkár szerint azért kell a irányítást egy kézbe vonni, mert meg kell szüntetni a betegekért folytatott egyenlőtlen harcot a szállítócégek között. Szócska Miklós szerint elfogadhatatlan, hogy a vállalkozók azon csatázzanak, kinek éri meg jobban kimenni egy betegért a megyehatárra.
Szócska Miklós egészségügyi államtitkár: "A mozgósítási kapacitása a mentő erőknek megnövekszik, a betegszállító erőknek megnövekszik, és a tapasztalatok alapján lehet szó arról, hogy a betegszállítás jövőjének a részleteiről beszéljünk. Tudjuk, hogy ez sok kisvállalkozót érint, isten ments, hogy az ő megélhetésüket kockára tegyük, az első feltétel ahhoz, hogy a tovább tudjunk lépni, a transzparencia, és a betegszállítás irányítása ezt a transzparenciát szolgálja."
A mentőszolgálat által működtetett országos központ kialakítására 585, az informatikai rendszer üzemeltetésre évente 373 millió forintot költene az állam. Idén, egyszeri beruházásként a fenntartási költségekre 803 millió forintot fordítana a kormány.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 16. 09:15, csütörtök | Helyi
Változik az időpont foglalás rendszere
Július 1-től az Egészségablak applikációban és a 1812-es telefonszámon is lehet majd időpontot foglalni.
2024. Május 16. 08:13, csütörtök | Helyi
Kollégánk, Meronka Péter – Gyulai István díjat kapott! Büszkék vagyunk rá!
A Gyulai István díj, a sportújságírás teteje hazánkban! Idén ezt a mi kollégánk, Meronka Péter vehette át Gyulán!
2024. Május 16. 07:19, csütörtök | Helyi
Szőlészek figyelem!
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal felhívja a szőlő-szaporítóanyagok előállításával és forgalmazásával foglalkozók figyelmét, hogy a tevékenységük bejelentésének határideje 2024. május 20.
2024. Május 15. 10:31, szerda | Helyi
Győr legfinomabb kakaós csigáját kerestük – Megtaláltuk!
Kétféle ember van a világon: van aki tekeri, van aki harapja a kakaós csigát. Akár harapod, akár tekered a Bedő Pékség csigáját, egy problémád lesz vele: egyszer véget ér a tekercs. Handl Tamás az elmúlt több mint negyven évben csigák