Városlista
2020. január 29, szerda - Adél

Hírek

2019. Július 09. 14:41, kedd | Belföld

Megbírságolták 25 millió forintra a Telekom-ot

Megbírságolták 25 millió forintra a Telekom-ot

Nem tájékoztatta időben az ügyfeleit a fizetési határidő módosulásáról.

A Magyar Telekom Nyrt. még tavaly októberben és novemberben előzetes értesítés nélkül változtatott a számlázási gyakorlatán, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte. A jogsértő magatartás miatt több százezer előfizető egyáltalán nem értesült az előfizetői szerződése egyoldalú módosításakor őt megillető jogokról.

Az NMHH előfizetői beadványok alapján indított eljárást a szolgáltató ellen, amelyekben a fogyasztók azt sérelmezték, hogy a Telekom rövidebb határidőt adva megváltoztatta a számlák befizetési határidejét, amely így a következő hónap elejéről az aktuális hónap végére esett, néhány nappal megrövidítve az addig megszokott határidőt.

A cég 2018 októberében – néhány ügyfél esetén novemberben – egy hónapon belül két számla teljesítését is kérte az ügyfeleitől: az augusztusi számláét október elején, a szeptemberiét pedig október végén. Minderről a szolgáltató a már rövidített határidős számla mellékletében – emellett honlapján – tájékoztatta az előfizetőket, és bár az egyoldalú szerződésmódosításhoz joga volt, arról

az előfizetőket a módosítások hatályba lépése előtt legalább harminc nappal kellett volna tájékoztatnia.

A hírközlési hatóság megállapította azt is, hogy a szolgáltató a jogszabályokban előírtakkal ellentétben az előfizetőknek küldött értesítésekben nem ismertette az előfizetőket ilyenkor megillető jogokat. Ezek közül a legfontosabb, hogy ha az egyoldalú szerződésmódosítás az előfizetőt hátrányosan érinti, az előfizető 45 napon belül jogkövetkezmények nélkül felmondhatja a határozott idejű szerződést is.

A bírság kiszabásakor figyelembe vett körülmények
A feltárt jogsértések alapján az NMHH a Telekomot jogkövető magatartásra és 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte. A hírközlési hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a módosítás az előfizetők nagy számát, több százezer előfizetőt érintett, és a szolgáltatót az elmúlt két évben hasonló jogsértés miatt már háromszor kötelezte jogkövető magatartásra. Ugyanakkor a hatóság enyhítő körülményként értékelte, hogy a szolgáltató a második számla végösszegéből 5 százaléknyi kedvezményt nyújtott az érintett előfizetőknek.

Az elsőfokú döntéssel szemben a szolgáltató fellebbezhet.

Forrás: origo.hu- MTI/Mohai Balázs

Ezek érdekelhetnek még

2020. Január 28. 16:05, kedd | Belföld

Elítélték a műtárgyakat elsikkasztó volt főmuzeológust

Bűnösnek mondta ki a bíróság és két év, négy év próbaidőre felfüggesztett börtönre, valamint 250 ezer forint pénzbüntetésre ítélte azt a főmuzeológust, aki műtárgyakat sikkasztott

2020. Január 28. 16:03, kedd | Belföld

43 milliót csaltak ki nyugdíjasoktól az unokázós csalók

Három éve megsokszorozódtak az unokázós bűncselekmények.

2020. Január 28. 15:54, kedd | Belföld

Fontos határidőre hívja fel a figyelmet a Nébih

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja az érintettek figyelmét, hogy a 2019. évi bevalláshoz kapcsolódó felügyeleti díj második részletének fizetési határideje 2020. január 31. napja. A díj átutalása kizárólag

2020. Január 28. 14:36, kedd | Belföld

Új képzési programot indítanak a diaszpórában élő fiatalok számára

Új, ötéves képzési program indul a diaszpórában élő fiataloknak a sárospataki református kollégiumban - jelentette be Szilágyi Péter, a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős miniszteri biztosa keddi sajtótájékoztatón.