Városlista
2021. szeptember 22, szerda - Móric

Hírek

2020. November 19. 16:02, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Online venné meg a karácsonyi ajándékokat az internetezők csaknem fele

Online venné meg a karácsonyi ajándékokat az internetezők csaknem fele

A karácsonyi ajándékokat a hazai internetező felnőtt lakosság 41 százaléka inkább online vásárolná meg, 47 százalékuk inkább a személyes vásárlás felé hajlik - derül ki a Telenor kutatásából.

Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a válaszadók 10 százaléka szerezné be kizárólag interneten az ajándékokat.

A járvány egyik pozitív hozadéka a digitalizáció felpörgése. A kutatás szerint a válaszadók 33 százaléka többet vásárol online a járvány kezdete óta. A fogyasztói tudatosság növekedésére utal, hogy 58 százalékuk a vásárlások előtt több információt gyűjt online, hogy kevesebb időt kelljen az üzletekben töltenie. A többség, 59 százalék az árakra is jobban odafigyel, és próbál mindent olcsóbban megvenni.

A járvány ellenére a megkérdezettek 87 százaléka tervez ajándékozni karácsonykor, 77 százalék pedig nagyjából ugyanakkora körnek adna ajándékot, mint máskor. A felmérés szerint azonban csak 66 százalékuk szán a meglepetésekre ugyanakkora összeget, mint máskor, harmaduk kevesebbet, mint ha nem lenne a járvány. Az ajándékokra fordított átlagos költést 55 ezer forintra becsülték a válaszadók.

A legnépszerűbb ajándéktípusok az elektronikai eszközök és kiegészítők (55 százalék), a ruházat (54 százalék), valamint a játékok (48 százalék).

Az egy évvel korábbiakhoz képest a kutatás szerint ötből négyen ritkábban találkoznak a velük nem egy háztartásban élőkkel, amit a mobil- és digitális kommunikáció segítségével kompenzálnak. A járvány óta a válaszadók harmada többet telefonál mobilon, de leginkább a digitális platformok, a chat appok és az online konferenciaeszközök használata emelkedett jelentősen; csaknem minden második megkérdezett használ gyakrabban legalább egy ilyen applikációt vagy eszközt.

Ha idén kevesebb is lesz a személyes találkozás, a kutatás szerint az emberek 75 százaléka tervezi, hogy karácsonykor valamilyen módon kapcsolatba lép másokkal, ennek legfőbb eszköze a mobiltelefon lesz, de jelentős a csevegő alkalmazások szerepe is.

A Telenor megbízásából az Impetus Research készítette a kutatást, amely 1000 ember megkérdezésével zajlott október 28. és november 5. között; a minta reprezentatív nem, kor, településtípus és régió szerint a 18-69 éves magyar internetező lakosság körében.

Ezek érdekelhetnek még

2021. Szeptember 22. 17:11, szerda | Belföld

Egyre kevesebb a szabálytalanság a Balatonnál

Egyre kevesebb a szabálytalanság a Balatonnál, két évvel ezelőtt még minden negyedik, az idén már csak minden hatodik balatoni vállalkozásnál találtak valamilyen szabálytalanságot a NAV munkatársai

2021. Szeptember 22. 16:09, szerda | Belföld

Két lányát is szexuálisan inzultálta a férfi, elítélték

Jogerősen tizenkét év börtönbüntetéssel sújtott a Szegedi Ítélőtábla egy Békés megyei férfit, aki gyermekkorú lányait inzultálta szexuálisan - tájékoztatta a Szegedi Fellebbviteli Főügyészség szóvivője szerdán az MTI-t.

2021. Szeptember 22. 14:02, szerda | Belföld

Megalakultak az első kismama-szövetkezetek

Megalakultak az első kismama-szövetkezetek, már négy van belőlük az országban - mondta Kósa Lajos országgyűlési képviselő, az Országos Szövetkezeti Tanács elnöke kedden az MTI-nek.

2021. Szeptember 22. 13:56, szerda | Belföld

Szeptembertől indulnak a pénzügyi élményórák az ország hat régiójában

A Pénziránytű Alapítvány a Mastercarddal együttműködésben útjára indította országos Bázisiskola Programját, melynek keretében az ország hat régiójában ingyenes, pénzügyi tudatosságot fejlesztő foglalkozások