Városlista
2024. április 20, szombat - Konrád, Tivadar

Hírek

2019. November 26. 06:00, kedd | Belföld

Óriási bejelentést tett a Lidl, sok ezer vásárlót érinthet

Óriási bejelentést tett a Lidl, sok ezer vásárlót érinthet

Kizárólag növényi alapú húspótló készítményekkel bővült a Lidl Magyarország termékkínálata.

Az áruházlánc „Next Level Meat" saját márkanév alatt kifejlesztett új, 100 százalékban vegán termékei alternatív és klímabarát táplálkozást tesznek lehetővé, ezáltal is csökkentve az ökológiai lábnyomot.

A vállalat a változó fogyasztási szokásokat szem előtt tartva fejlesztette ki új, saját márkás termékcsaládját, hogy a növényi étrendet folytatók is megtalálják az áruházlánc kínálatában a számukra megfelelő terméket. A vegán burgerpogácsa és a darált készítmény 100 százalékban vegán termék, ami fehérjében gazdag alapanyagok: zöldborsó-, búza- és szójafehérje felhasználásával készül. Az új termékcsalád tagjai nemcsak a vegán és vegetáriánus, hanem a húsmentes fogyasztók számára is alternatívát nyújtanak.

Az új termékek teljes mértékben karbonsemlegesek.

Az említett vegán termékek előállítása során a termelők és a feldolgozók minimalizálták a környezetet terhelő hatásokat, így a lehető legkisebbre csökkentették a vízfogyasztást, és megtakarítottak számos olyan erőforrást, amelyek felhasználása az állati eredetű termékek gyártásánál elkerülhetetlen. Egy független kutatóintézet kimutatása szerint a „Next Level Meat" termékek előállítása sokkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár.

A hagyományos marhahúsból készült darált hús és hamburgerpogácsa előállításakor keletkező szén-dioxid mennyiség alig egy tizede, 9 százaléka kerül a légkörbe az újonnan fejlesztett termékek gyártásakor.

„Működésünk egyre több pontján érvényesítjük a fenntarthatósági szempontokat. Az új vegán termékcsalád kifejlesztésével most az alternatív és klímabarát táplálkozás lehetőségét kínáljuk, hogy az emberi fogyasztás ezzel is kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon." – tette hozzá Tőzsér Judit, a vállalat magyarországi kommunikációs vezetője.

A diszkontlánc célja, hogy az új termékek előállítása során keletkező szén-dioxid-kibocsátást teljesen semlegesítse. Az áruházlánc és beszállító partnerei a karbonsemlegesség érdekében a ClimatePartner szervezettel együttműködve klímavédelmi projekteket támogatnak. Ezek a programok csökkentik az üvegházhatású gázok káros hatását, így ellensúlyozható a vegán termékekhez köthető csekély kibocsátás is.

Forrás: origo.hu

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 19. 15:06, péntek | Belföld

Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának

A kormány azt várja a Magyar Posta Zrt.-től, hogy legyen önfenntartó, folytassa a zöld és digitális átállást, szolgáltatásait pedig továbbra is biztosítsa mindenki számára lakóhelytől függetlenül

2024. Április 19. 14:58, péntek | Belföld

KSH: Drágább az üzemanyag Magyarországon a környező országok átlagánál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 640, míg a régiós országokban 620 forint volt.

2024. Április 19. 07:22, péntek | Belföld

Marad az átlagosnál hűvösebb idő a hétvégén

Marad az átlagosnál hűvösebb idő a hétvégén is: a hőmérséklet csúcsértéke 11-18 Celsius-fok között alakul, és hajnalban visszatérnek a gyenge fagyok.

2024. Április 18. 14:32, csütörtök | Belföld

Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.