Városlista
2024. május 2, csütörtök - Zsigmond

Hírek

2013. November 22. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Piros pöttyös, édesnemes - avagy hol tart ma a magyar márka

Piros pöttyös, édesnemes - avagy hol tart ma a magyar márka

Meggy Márka, Baba szappan és Tisza cipő - Több évtizedes múlttal rendelkező magyar márkák, amelyek hosszabb kihagyás után az elmúlt években tértek vissza újra a multinacionális cégek termékei által uralt boltok polcaira. A MagyarBrands program 2010-ben a Superbrands-ből nőtt ki, és a sikeres magyar márkákat díjazza. A célokról, tapasztalatokról a program elnöke, Serényi János mesélt a Rádió Orienten.

Háromszor is ellenőrzik

A MagyarBrands a jövőre jubiláló Superbrands Magyarország programból nőtte ki magát, hasonló célokkal, mint nemzetközi társa: “Az elsődleges cél, hogy megfelelő elismerést biztosítsunk azon magyar márkáknak, amelyek ezt valóban megérdemlik, másrészt segítsük őket abban, hogy ezeket az előnyöket megfelelően hasznosíthassák is.” – magyarázza a program elnöke. A bíráló zsűri háromtagú, Serényi elnök úr mellett véleményt alkot Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke, valamint Salgó István, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért Közhasznú Egyesület elnöke. Az objektivitás megőrzése érdekében a bírálat háromszintű: objektív szinten mérik a tradíció, a tulajdonosi összetétel, a menedzsment és a foglalkoztatás faktorait, amit a reputáció és az identitás szubjektív szempontjai követnek, amelyet a GFK Hungária ismertségi kutatása tetőz be. “Így összesen három forrásból táplálkozik az a végeredmény, ami minden évben megjelenik.” – mutat rá a szakértő.

A díj nem csak faldísz

“Évről évre egyre nagyobb az érdeklődés.” – véli Serényi János. Ami nem véletlen, hiszen ha okosan használják a díjjal járó előnyöket a nyertes cégek, akkor komoly hasznot hajthatnak a saját malmukra. Ezen előnyök egyik része a konferenciák, workshopok, Facebook-rendezvények, mindenféle médiamegjelenések világa, tehát egy lehetőség, a másik része pedig ennek hatékony felhasználása. “Fontos az aktivitás, hogy az adott cég hogyan gondolja át, és mennyi energiát szán rá.” – magyarázza a szakértő. Pozitív példaként egy céget említett, amelynek minden irodájában másolat formájában ki van rakva az éppen elnyert díj, mert fontosnak tartják. “Sokan úgy gondolják, hogy a márkaépítést a cégkapun kívül kell kezdeni. Pedig egyáltalán nem mindegy, hogy a recepciósom hogy veszi fel a telefont, vagy hogy a kézbesítő hogyan ad át egy küldeményt. Ez mind befolyásolja a megítélést.” – véli a program elnöke. “Ha már van egy értékem, azt tudni kell megfelelően megmutatni.”

A magyar vonatkozásokra egy biztosító egyedi magyar viszonyokra szabott termékét említi, amely Nyugat-Európában nem is találhatna értő fülekre, ez pedig a kátyú biztosítás. A mosolyogtató példa ellenére azonban Serényi János is úgy véli, hogy nincs okunk szégyenkezni és elkeseredni sem, mert mind a szakembereket, mind pedig a magyar termékeket egyre inkább keresik: “Egyre inkább érzékelhető, hogy a magyar fogyasztó hajlandó valamivel többet is fizetni, hogy magyar terméket vásároljon. És szerencsére nem csak azért veszi, mert magyar, hanem azért is, mert elégedett vele.” Nemzetközi példái közt említi az Egyesült Államok országos kampányait, amely burkoltan szól a japán autó ellen és támogatja a hazai autógyártást, valamint Kínát említi, ahol már állami szinten fektetnek nagy hangsúlyt a márkák védelmére. “Az a legfontosabb, hogy érezze egy cég, hogy a különböző érdemeit, díjait be kell mutatnia, mert az mindenhol értéket jelent. Itt látok még nagy különbséget: meg tudjuk-e oldani azt, hogy a lehető legtöbb értéket tudjuk kihozni egy díjból. Itt van még sok tanulnivaló.” – véli a Rádió Orient vendége.

Szűkül a kör

Fontos tehát, ami talán leginkább hiányosság a magyar cégeknél, hogy először a saját házunk táján legyen rend. “Nem kell óriási költségekbe verni magunkat, de adjuk meg a módját; a dolgozó is tudja, hogy ebben az ő munkája is benne van.” – hangsúlyozza Serényi János. Biztató dolognak tartja, hogy szűkül, racionalizálódik az elismerések köre, mert így nő a meglévő díjak jelentősége, és a valós teljesítmény mutatkozik meg az egyes elismerések mögött. “Nagyon sok ember büszkesége és érdeme, hogy a magyar márkák ott tartanak ma, ahol tartanak.”

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld

20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz

Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.