Városlista
2024. május 14, kedd - Bonifác

Hírek

2017. December 21. 07:00, csütörtök | Belföld

Sétány az Erzsébethídon 2018-ban?

Sétány az Erzsébethídon 2018-ban?

A díjnyertes terv a Blaháig kitiltaná a gépkocsikat a Rákóczi útról a nyárra.

"Alighanem a dunai kompos lobbi állhat a háttérben."

- gondolhatják azok, akiket kiakaszt az alábbi ötlet, amiért a Korzó Tervezési Stúdió elnyerte a Magyar Mérnöki Kamara Innovációs különdíját a napokban. A Járdafesztivál 2018 elképzelés nagyon szimpatikus, bár az igazat megvallva nagy innovációt nem látok benne, leginkább a Szabihíd ötletét vették át a Valyótól. A lényege, lezárni egész nyárra nem csak az Erzsébet hidat, de a Szabad sajtó - Kossuth - Rákóczi tengelyt is, egészen a Blaha Lujza térig. Az egészet nyárra mobil sétánnyá alakítani, mindössze kétszer egy sávot hagyni meg a közösségi és kerékpáros közlekedésnek.

"A Magyar Mérnöki Kamara Innovációs különdíjában részesültünk a múlt héten. Három kollégánk, Kriston Tímea, Orbán Orsolya és Szilágyi Lilla Bede Áron közlekedésmérnökkel együtt a Rákóczi út jelenleg kizárólagos közlekedési funkcióját gondolták újra, megkérdőjelezve Budapest legközpontibb területének jelenlegi felhasználási módját. A Blaha Lujza tér és az Erzsébet híd közötti útszakasz közterületté alakul át egy egész nyáron át tartó „Járdafesztivál” keretében, így helyet kapnak vendéglátó teraszok, napozóágyak, színpadok, koncerthelyszínek, és összefüggő zöldfelületek is a Rákóczi út homogén betontengerében.
A projekt kiemelt, ikonikus helyszíne és eleme az Erzsébet híd, ahol egy igazán különleges és Európában egyedülálló hangulatú koncert- és rendezvényhelyszínné alakul át. Konténerek tetejére helyezett vendéglátó teraszokról 360°-os panorámában lehetne gyönyörködni." - írja pontosan a közösségi oldalon a Korzó Tervezési Stúdió.

Budapest elmúlt évtizedekben zajlott (és sajnos kicsit visszaesett) fejlődésében az a legszebb, hogy nem egyszerűen sétálóutcák hálózatává alakította a belvárost. Ennél sokkal fontosabbak azok a fejlesztések, amelyek forgalomcsillapított övezeteket hoztak létre.

Nem az a lényeg, hogy valahova ne lehessen behajtani kocsival, hanem hogy ne legyen érdemes.


Nem az a cél, hogy a Belvárosból teljesen kitiltsuk a gépkocsikat, hanem az, hogy az átmenő forgalmat megszüntessük. Semmiképp nem normális, hogy Kelet- és Nyugat-Magyarország között Budapest városmagján hömpölyög át a forgalom.

Ugyanakkor nem biztos, hogy az a megoldás, hogy ezt hermetikusan lezárjuk. Arról nem is beszélve, hogy egy híd lezárása belefér a nyárba: tessék másik hidat használni. Egy útnál, amit lakóházak vesznek körbe, kicsit más a helyzet. És akkor most ne is menjünk bele abba, hogy a 20 kilométer/órás sebességkorlátozással, mennyi idővel nőne meg a hetes buszcsalád menetideje a Blaha és a Gellérthegy között. Hogy az állandó fesztivál logisztikai kiszolgálásáról ne is beszéljünk.

Forrás: index.hu

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 14. 15:11, kedd | Belföld

Orbán Viktor: háború és béke kérdésében ez a választás sorsdöntő lesz

Háború és béke kérdésében ez a választás sorsdöntő lesz - mondta a miniszterelnök kedden a Mol Poliol Komplexum tiszaújvárosi átadóján.

2024. Május 14. 15:09, kedd | Belföld

Rétvári Bence: Magyarországon a 10 ezer lakosra jutó orvosok száma meghaladja az OECD országok átlagát

Magyarországon a 10 ezer lakosra jutó orvosok száma meghaladja a legfejlettebb országok, az OECD-országok átlagát - mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára kedden Érden.

2024. Május 14. 15:06, kedd | Belföld

Nagy István: közös érdek a magyar bor sikere

2024. Május 14. 15:05, kedd | Belföld

Nagy Márton: az elektromos autózás jelenti a jövőt