Hírek
2017. Május 11. 07:40, csütörtök | Sport
Siklósi István és a Dragracing
Rövid interjú Siklósi István Dragversenyzővel a május 13-14-én Kiskunlacházán megrendezendő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási verseny előtt.
Kedves István, hétvégén „nyeregbe” pattansz és harcba szállsz az idő és a sporttársak ellen.
Előtte mesélnél a „Dragos” pályafutásodról?
A DRAGRIDERS Racing Team-et 2006-ban alapítottam Zsédely Máté barátommal. Kezdetben egy Hayabusa, és a Vasszöcske néven ismertté vált autó alkotta a haderőt. Egymást segítve fejlesztettük mindkét járművet saját ötletekkel, és sok elszántsággal.
Sok szerelgetés és küzdelem árán kb 35-40 kupát gyűjtöttem be vele, és rengeteg élményt, és tapasztalatot szereztem.
Egy idő után az autóm már kezdett veszélyessé válni, és abbahagytam vele a versenyzést. Ekkor már 6 motoros versenyzőnk volt, az ő támogatásuk volt a fő célom.
Később azért újra autóba pattantál?
Igen. Újabb autót szerettem volna építeni, de be kellett látnom, hogy ehhez (is) csak USA-ban értenek, és vettem egy Dragstert motor nélkül. Fejben minden összeállt: az AUDI gyárban dolgozok mérnökként (immár 20 éve). Jól ismerem a technikát, tudom, hogy hogyan lehet kihozni a maximumot ezekből a motorokból. Ezt a tudást kiaknázandó vettem egy RS6-ból származó V10-es biturbó motort.
Az építéssel nagyon lassan haladtam egyéb elfoglaltságaim miatt, és tudtam, hogy a feladat túl mutat az én programozási tudásomon. Sok ígérgetés, és átverés után (ezt most hagyjuk), 2015-ben összehozott a sors Kis Sándorral. Felgyorsultak az események. Sanyi néhány átalakítás, és három napi programozás után életre keltette a motort. 2016-ban „titkos” tesztelések alatt hangoltuk a motort, és igyekeztem összeszokni az autóval. Ezután csak egy célom volt: 10 sec alatti idővel kezdeni. Tavaly gyári állapotú motorral az első futam 9,6. Folyamatos optimalizálásokkal Kunmadarason 8,4, Kiskunlacházán 8,2 sec lett a legjobb időm, 240-250 közötti célvonali sebességekkel.
Ebben az évben, lesz fejlesztés az autón?
Az idei évre nagyon komoly átalakításokat hajtottunk végre. Az új váltó 1800HP-ig terhelhető, a motor 1000-1600HP között állítható, és már nagyon távol van a gyári állapottól.
Milyen gyors is a jelenlegi vasad?
Az autónak jelenleg 7sec-re képesnek kell lennie, ezt megpróbálom a május 13-14-i versenyen, Kiskunlacházán megközelíteni.
Szurkoljunk közösen Siklósi Istvánnak a május 13-14-én kiskunlacházán megrendezésre kerülő dragracing.hu autós-motoros gyorsulási versenyen!
Fotók: Siklósi István archívumából valók.
- Hajósi Miklós -
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 26. 16:18, péntek | Sport
Kovács Ádám vezeti a Histo Cup-ban az éves bajnokságot!
Beszélgetés a Formula autók világába nemrég csöppent Kovács Ádámmal.
2024. Április 26. 15:19, péntek | Sport
Valencia után Gender Tamás Junior ismét pályára hajt az Európa-bajnokság második fordulójában, amelynek ezúttal a franciaországi Val
A spanyol szezonnyitó nehézségei után nagy reményekkel vág neki a folytatásnak a fiatal feltörekvő tehetség,
2024. Április 26. 06:49, péntek | Sport
Egygólos előnyben a Veszprém a negyeddöntőben
A Telekom Veszprém házigazdaként csak egyszer vezetett, mégis 32-31-re legyőzte a dán Aalborgot a férfi kézilabda Bajnokok Ligája negyeddöntőjének csütörtöki, első mérkőzésén.
2024. Április 26. 06:45, péntek | Sport
Női labdarúgó MK - Ismét megvédte címét az ETO FC Győr
Ismét megvédte címét az ETO FC Győr a labdarúgó Simple női Magyar Kupában, mivel a csütörtöki döntőben 1-1-es döntetlen után tizenegyesekkel 3-2-re legyőzte az MTK Budapest csapatát az Új Hidegkuti Nándor Stadionban.