2021. január 17, vasárnap - Antal

2019. Július 27. 10:27, szombat | Életmód

Százmillió baktérium található az almában

Az új tanulmány szerint, melyet Gabriele Berg, a Grazi Műszaki Egyetem professzora készített, egy átlagos 240 grammos almában körülbelül 100 millió baktérium található, és ezek a mikroorganizmusok elenged-
hetetlenek az egészséges emész

A baktériumok többsége, mintegy 90 százaléka az alma magjában található, a húsban sokkal kevesebb van – olvasható a Sky News hírei közt.

A mikrobiom, amely az emberi szervezetben élő mikrobák összessége, 100 billió baktériumot és más mikrobát tartalmaz, és ennek minél változatosabb az összetétele, annál kedvezőbben hat a szervezetre.

A kutatás során azt is összevetették, hogy a nagyüzemben termesztett, illetve organikus gyümölcsök közül melyiknek nagyobb a baktériumtartalma. A szám nagyjából megegyezett, az organikus almákban azonban változatosabb és kiegyensúlyozottabb baktériumállomány volt jelen.

Viszont a gyakran kórokozókat is tartalmazó Escherichia-Shigella baktériumcsoport a nagyüzemben termesztett gyümölcsökben többször előfordult. Az organikus almákban kevésbé gyakori, nem úgy, mint a probiotikumként használt Lactobacilli csoport.

A kutatás anyaga a Frontiers in Microbiology tanulmányai közt jelent meg.

Forrás: hirado.hu

Kép: fruitcountry.hu

2021. Január 16. 08:10, szombat | Életmód

Évente 900 millió műanyagtöredéket szűrnek ki a Földközi-tengerből a tengeri füvek

Évente csaknem 900 millió műanyagtöredéket szűrhetnek ki a Földközi-tengerből a sekélyvízi tengeri füvekből képződő \"labdácskák\" - derült ki egy új tanulmányból, amelyet a Scientific Reports című folyóirat publikált.

2021. Január 15. 15:03, péntek | Életmód

Tíz éve a legnagyobb mértékben nőttek a PC-eladások tavaly a világon

Tíz éve a legjelentősebben bővültek a PC-eladások tavaly a világon a koronavírus-járvány miatt megnőtt kereslet hatására - derül ki három vezető ágazati cég adataiból.

2021. Január 14. 13:09, csütörtök | Életmód