Hírek
2012. Június 18. 13:00, hétfő |
Életmód
Forrás: MTI
Tanulmány: a D-vitamint és kalciumot szedő idősek tovább élhetnek
Kissé tovább éltek azok az idős emberek, akik D-vitamin és kalcium étrend-kiegészítőt szedtek - állapították meg követéses vizsgálatok metaelemzésével dán kutatók.
Az eredeti tanulmányokba összesen 70 ezer embert vontak be, az eredmények mostani áttekintése azt mutatta, hogy azok az idősebb emberek, akik együtt szedték a D-vitamint és a kalciumot, 9 százalékkal kisebb valószínűséggel haltak meg a követés három éve alatt, mint azok, akik placebót kaptak.
Lars Rejnmark kutatásvezető, a dániai Aarhusi Egyetem munkatársa kiemelte, hogy bár nem tűnik soknak a három évre vetített 9 százalékos halálozási kockázatcsökkenés, az legalább olyan jelentős, mint a koleszterinszintet csökkentő sztatinok vagy a vérnyomáscsökkentők szedéséhez köthető előny. "A dohányzásról való leszokástól eltekintve nincs sok olyan beavatkozási lehetőség, amely ekkora mértékben csökkentené a halálozási kockázatot" - hangsúlyozta Rejnmark.
A kutatók nyolc korábbi klinikai próba eredményeit összesítették, amelyekben 70 ezer, a hatvanas vagy hetvenes éveiben járó ember, főleg nő vett részt. Minden egyes próbában véletlenszerűen választották ki, hogy ki kap D-vitamint, illetve ki kap placebót. Egyes tanulmányokban a D-vitamint kalciummal is kombinálták. Az alkalmazott D-vitamin napi adagja 10-20 milligramm (400-800 NE) volt, kalciumból pedig 1000 milligrammot szedtek a tanulmányok résztvevői. Az eredményeket a Journal of Clinical Endocrinology című szakfolyóiratban ismertették a szerzők.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 07. 12:00, vasárnap | Életmód
Medvetámadásban meghalt egy 34 éves erdélyi férfi
Medvetámadás halálos áldozata lett szombaton egy fiatalember az erdélyi Küküllőprod (Prod) falu bejáratánál - közölte az Agerpres hírügynökség.
2026. Június 06. 14:00, szombat | Életmód
Megkezdődött a balatoni kompkikötők felújítása, a közlekedés zavartalan
Megkezdődött a balatoni kompkikötők komplex felújítása, a 6 milliárd forint hazai forrásból 2027 végéig elkészülő kiemelt állami beruházás munkálatai alatt a kompközlekedés zavartalan
2026. Június 05. 12:00, péntek | Életmód
Európa egyik legnagyobb civil dróngyártó központja jöhet létre Szentendrén
Európa egyik legnagyobb civil dróngyártó központját alapozza meg az ABZ Innovation Kft. Szentendrén mintegy 2,7 milliárd forintos beruházással - mondta az ABZ Drone Kft. ügyvezetője.
2026. Június 04. 16:00, csütörtök | Életmód
Zorán: ötven éve szólóban, ritkaságok lemezen
Ötven évvel ezelőtt írt először dalokat Zoránnak Presser Gábor, gyakorlatilag ezzel indult a népszerű előadó szólópályafutása.
