2020. október 28, szerda - Simon

2020. Szeptember 26. 12:01, szombat | Belföld

A koronavírus-fertőzés új mechanizmusát fedezték fel szegedi kutatók

A koronavírus új fertőzési mechanizmusát fedezték fel a szegedi Pharmacoidea Kft. kutatói, ami lehetőséget biztosíthat a kórokozók sejtbe jutásának gátlására - tájékoztatta a cég pénteken az MTI-t.

A közlemény szerint az Európa legnagyobb gyógyszerfejlesztési programjában, az Innovatív Gyógyszer Kezdeményezésben (Innovative Medicines Initiative) részvevő kutatók felfedezésének lényege, hogy a koronavírus sejtfelszíni kötődésekor a már feltérképezett sejtfelszíni kötőhely, az ACE2 (angiotenzin konvertáló enzim) mellett a sejtfelszíni cukrozott fehérjékkel is kapcsolatba kerül, és ez elősegíti a vírus bejutását a sejtbe.

A Letoha Tamás vezetésével felfedezett új mechanizmus alkalmas lehet a koronavírus-fertőzés gátlására. Az erre vonatkozó szabadalmat a kutatók májusban nyújtották be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához.

A felfedezésről szóló kézirat jelenleg elbírálás alatt áll, de a koronavírus-járványra tekintettel a Nature kiadó saját preprint szerverén már nyilvánosságra hozta (https://www.researchsquare.com/article/rs-70340/v1).

2020. Október 27. 18:06, kedd | Belföld

Többen érettségiznek idén szakmai tantárgyakból emelt szinten

A járványügyi szabályok betartásával rendben zajlanak az őszi szakmai érettségi vizsgák.

2020. Október 27. 17:03, kedd | Belföld

A téli időszámítást kell megtartani a Magyar Alvás Szövetség szerint

A Magyar Alvás Szövetség szerint a téli időszámítást kell megtartani, mert az határozza meg évmilliók óta az élővilág működését.

2020. Október 27. 16:11, kedd | Belföld

Láncfűrésszel vágta meg a karját

A mentők kiérkezéséig a XVIII. kerületi rendőrök látták el a súlyosan sérült férfit.

2020. Október 27. 12:07, kedd | Belföld